בחירות 2022

חוק הבחירות ישונה? זו הדרישה של השר לשעבר

השר לשעבר ישראל כ"ץ קורא לכנסת החדשה לתקן את חוק הבחירות על מנת למנוע את היכולת של בג"צ לאפשר לתומכי מחבלים להיות בכנסת. קריאתו הגיעה בעקבות ציוצה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן שספדה מחבלים מחולית גוב האריות
מערכת ice | 
ישראל כץ (צילום אתר הכנסת)
ציוצה היום של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן כי "שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו. העם הפלסטיני שלנו נפרד מהשהידים שלנו. ככל שהכיבוש מגביר את פשעיו, ההתנגדות עלתה. שיעור חשוב בהיסטוריה של אנשים", עורר את זעמו של השר לשעבר ישראל כ"ץ.
"חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מחד"ש הביעה את תמיכתה במרצחי גוב האריות, שחוסל על ידי כוחות הביטחון בשכם, וכינתה אותם שהידים", כך מסר כ"ץ וקרא למנוע ממנה לכהן כחברת כנסת. "בתחילת שנות ה-2000, בזמן האינתיפאדה השנייה, העברתי בכנסת תיקון לסעיף 7א' בחוק הבחירות, שקובע: שיחיד או סיעה שתומכים, במפורש או במשתמע, במאבק מזויין של ארגון טרור, או מדינת אויב נגד מדינת ישראל, לא יוכלו להתמודד לכנסת. בדצמבר 2002 ועדת הבחירות פסלה לפי בקשתי את עזמי בשארה ובל"ד ובג"צ החזיר אותם, וכך זה נמשך".

כ"ץ ממליץ לתקן את החוק שוב – "אחד הדברים הראשונים שצריך לוודא בכנסת החדשה, הוא תיקון נוסף לחוק, שימנע מבג"צ את היכולת לאפשר לתומכי מחבלים להיות בכנסת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה