בחירות 2022

הליכוד: "הצעת סמוטריץ' לביטול עבירות לא תחול על נתניהו"

המערכת הפוליטית מגיבה לתכנית המציעה שינוי במערכת המשפט וכפי שהוצגה היום על ידי מפלגת הציונות הדתית. הסעיף שעורר עניין בליכוד היה לבטל חלק מהעבירות בהן הואשם נתניהו ובליכוד מיהרו להגיב: "לא יחול רטרואקטיבית"
דוד זולדן |  2
גדעון סער, איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, דודי אמסלם ובצלאל סמוטריץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
עוד לפני שמפלגת "הציונות הדתית" הציגה היום את תכנית "חוק וצדק" לרפורמות במערכת המשפט - בליכוד מיהרו להגיב ולהנחית תגובה מקדימה לפני שיתחילו בגוש השינוי לשגר חיצי ביקורת. התכנית מגישה מצע מפורט העוסק בכל הנושאים הדורשים תיקון במערכת המשפט בישראל שהמפלגה תעסוק בהם בממשלה הבאה והבולט שבהם: ביטול עבירות המרמה והפרת האמונים. בליכוד הבהירו כי "ההצעות של סמוטריץ' בעניינים המשפטיים לא יחולו רטרואקטיבית ולא ישפיעו על ההליכים בעניין נתניהו, שבלאו הכי קורסים בבית המשפט".
שר המשפטים גדעון סער הציג את הסעיף בחוק שקובע כי צעד שכזה מפסיק גם הליכים משפטיים בעיצומם וסמוטריץ' אילתר מענה: "נסדיר מנגנון משפטי".
שר המשפטים גדעון סער מהמחנה הממלכתי, הגדיר את תגובת הליכוד "שיטת הונאה" ונימק: "בליכוד לא מתנערים מהתיקון שמציע סמוטריץ' ולא שוללים אותו. כלומר - תומכים בו". סער הציג את הסעיפים בחוק העונשין המצביעים על כך כי "חוק העונשין כבר קובע שתוצאה של מהלך חקיקתי שכזה (ביטול עבירות מרמה והפרת אמונים) - ביטול האחריות הפלילית והפסקת ההליך המשפטי".
סמוטריץ' הדגיש במסיבת העיתונאים כי התיקונים לא יחולו על נתניהו והבהיר: "נסדיר את המנגנונים המשפטיים בעניין הזה. זה היה צריך לחול גם על נתניהו, אני אומר חד משמעית, אבל רק כדי לשלול התירוץ הזה נוודא שזה לא ישפיע על משפטי נתניהו. במשפט נתניהו נרמסו חוקי יסוד ונסחטו עדי מדינה. נתניהו יזוכה".
בפתח מסיבת העיתונאים אמר סמוטריץ' כי הוא מציג "תכנית שתבצע 'ריסטארט' במערכת המשפט הישראלית". לדבריו, "אמון הציבור במערכת המשפט נמצא בשפל חסר תקדים". עוד אמר כי "אין לנו יכולת להתעלם מעוול שנעשה לגל הירש ורבים אחרים שהמינוי שלהם סוכל כי לא באו בטוב למישהו במערכת, אז כל האמצעים כשרים. מערכת המשפט חולה וצריך לתקן אותה. אתם תשמעו אינספור סיסמאות חלולות על קץ הדמוקרטיה. הפוליטיקאים הקטנים שמשתמשים בזה מזלזלים בכם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשש איזה גאון אתה סמוטריץ'
    דוד הסעות 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המלחמה בשחיתות עושה לך בעיות בפוליטיקה - אתה תהפוך את השחיתות לחוקית ובכך תפתור את הבעיה. מתי חשבת על הפתרון המדהים הזה? בטח הבריק לך באחד הווידיים של יום כיפור
    סגור
  • 1.
    עוד שקרים? החוק אומר שכן, יא נוכלים
    חזן 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא פלא שהליכוד מתרסק בסקרים. לא מאמינים להם כבר.
    סגור