בחירות 2022

בית המשפט העליון בעוד פסיקה דרמטית: גם בל"ד תרוץ לכנסת

אחרי ההחלטה לקבל את הערעור של עמיחי שיקלי, בית המשפט העליון קיבל גם את הערעור של בל״ד שתוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-25
מערכת ice | 
ח"כ סמי אבו שחאדה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels)
בית המשפט העליון ממשיך לשבור את ההחלטות שהתקבלו וכעת אחרי שעמיחי שיקלי קיבל את האישור לרוץ לכנסת ה-25 במסגרת רשימת הליכוד בשל קבלת הערעור שלו ברוב של 1:8, גם מפלגת בל"ד תוכל לעשות זאת לאחר שערעורה התקבל ברוב של 0:9.
בל"ד שכמו רע"מ עמדה לדיון, נפסלה תחילה על בסיס סעיף 7א(א) לחוק-יסוד: הכנסת קובע כי מועמד או רשימת מועמדים לא ישתתפו בבחירות לכנסת "אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה": שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; או תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד ישראל"
כעת, השופט גרוסקופף קבע: "בהינתן דלות בקשת הפסילה שהונחה לפניי וועדת הבחירות, אשר לא חידשה דבר ולא הוסיפה דבר על בקשות פסילה שהוגשו בעניינה של המערערת במערכות בחירות קודמות, לא היה מקום למנוע על בסיסה את השתתפות המערערת בבחירות לכנסת ה- 25 ,באופן הנוגד את פסיקתו העקבית של בית משפט זה. לפיכך, אני מסכים לחוות דעתה של חברתי, הנשיאה אסתר חיות, לפיה דין הערעור להתקבל".
על פי הפרשן של חדשות 12 עמית סגל, השופטים סולברג וילנר ומינץ כותבים בפסק דינם שהם מתנגדים מכל וכל להכרעה הקודמת של העליון נגד פסילת בל״ד אך במקרה דנן העתירה היתה דלה. זה פסק דינו של מינץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה