בחירות 2022

ועדת הבחירות תדון מחר בבקשה לפסול את מפלגת רע"מ

ועדת הבחירות תדון מחר בבקשת ארגון "עד כאן" לפסול את מפלגת רע"מ מלהתמודד לכנסת: "להוקיע מתוכנו את התנועה האיסלאמית"
דוד זולדן | 
קלפי (צילום Istock)
ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25 תדון מחר (ה') בצהריים בבקשת ארגון "עד כאן" לפסול את מפלגת רע"מ מהתמודדות לכנסת בשל קשרי התנועה האסלאמית לגורמי טרור.
על פי בקשת הפסילה של ארגון "עד כאן", מפלגת רע"מ היא הזרוע הפוליטית של התנועה האסלאמית, שבוחרת את חברי הרשימה לכנסת ומקבלת את ההחלטות העקרוניות עבור המפלגה, ועל כן יש לבחון את עמידתה של התנועה האסלאמית כולה בדרישות חוק יסוד הכנסת ולא רק את המפלגה עצמה. 
התנועה האסלאמית מחזיקה מגוון רחב של עמותות, חברות לתועלת הציבור וחברות מסחריות, חלקן הוקמו לאחר כניסת רע"ם לקואליציה, כדי לקלוט אליהן את התקציבים שהובטחו למגזר הערבי במשא ומתן הקואליציוני. התנועה אוספת צדקה מתומכיה המוסלמים בישראל בהיקף של עשרות מיליוני ₪ בשנה ומעבירה אותם דרך מוסדותיה השונים ליעדים אסורים לכאורה. 
על פי בקשת "עד כאן", התנועה האסלאמית מקיימת קשרים ומעבירה בשנים האחרונות מימון וציוד לארגוני צדקה של חמאס באזור חברון, שהוכרזו על ידי מדינת ישראל כבר בעשור הראשון של שנות ה-2000 כהתאחדות בלתי מותרת, בהיותם "שייכות לארגון החמאס, או תומכות בו ומחזקות את התשתית של החמאס". 
התנועה האסלאמית גם מעבירה ציוד לרצועת עזה שמחולק על ידי המשרד לפיתוח חברתי של ארגון הטרור חמאס בעזה, במקביל להעברת כספים לתושבי עזה. לעמותת סיוע 48' של התנועה האסלאמית יש שני סניפים בעזה, בה ישנם עובדים שבין היתר מרכזים את העבודה מול שלטונות חמאס. 
עוד עולה מבקשת הפסילה כי התנועה האסלאמית מעבירה כספי סיוע דרך עמותת "סיוע 48" בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח בשנה לסוריה ולבנון המוגדרות בחוק כמדינות אויב. מתשובה רשמית שקיבלו בארגון 'עד כאן' ממשרד האוצר עולה כי הדבר נעשה ללא היתר משר האוצר אביגדור ליברמן, כפי שדורש החוק. למרות זאת, התנועה אינה מסתירה זאת, אלא להיפך, מתגאה בכך ומפרסמת על כך בפומבי באופן שוטף.
 
בינואר האחרון נבחר ליו"ר התנועה האסלאמית השייח' צפוות פריג'. פריג' משמש יו"ר עמותת אלקאצא שפועלת לחיזוק השליטה המוסלמית בהר הבית מטעם התנועה האסלאמית, מארגנת הסעות המונים מרחבי הארץ להר הבית ועוד. במשך מספר שנים קיבלה העמותה בראשה עומד פריג' כספים בהיקף של כ-12.5 מיליון ש"ח מקרנות מימון של חמאס שהוצאו מחוץ לחוק בישראל. בשנת 2015 החרים משרד הבטחון ציוד ואת הכספים שהיו בחשבון הבנק של העמותה, כיוון שהגיעו מקרנות מימון זרות של חמאס. 
יו"ר התנועה האסלאמית הקודם, השייח' חמאד אבו דעאבס, מכהן כחבר הנהלת העמותה החל משנת 2016 יחד עם ח"כ לשעבר מטעם מפלגת רע"ם וראש הפלג הדרומי הקודם, אברהים צרצור, וח"כ לשעבר מטעם רע"ם, מסעוד גנאיים, מכהנים אף הם בהנהלת העמותה. העמותה מגדירה עצמה כזרוע של התנועה האיסלאמית, וברוב המכריע של הפרסומים שלה היא מוסיפה את הסמל של התנועה האיסלאמית.
את ארגון 'עד כאן' מייצג בעתירה עו"ד נועם לאור.
מארגון "עד כאן" נמסר לקראת הדיון: "בכנסת ישראל אין מקום לנציגי תנועה הפועלת בצורה ממוסדת לסייע לגורמי טרור מוכרזים ולטובת גורמים במדינות אויב בניגוד לחוק. יש לפסול את התנועה האסלאמית מלהתמודד לכנסת ה-25. לא יכול להיות שזרועות של התנועה מקיימות קשרים ומסייעות לארגוני טרור מוכרזים והזרוע הפוליטית שלה, מפלגת רע"מ תשב במקביל בכנסת ישראל ותקים ותפיל ממשלות. רק אתמול פרסם יו"ר התנועה האסלאמית מודעת אבל על מותו של יוסף אלקרדאווי שהיה הסמכות הדתית שהתיר לחמאס לבצע פיגועי התאבדות והתיר לרצוח כל ישראלי-יהודי במסגרת המאבק הפלסטיני. תנועה האסלאמית היא תנועה אחות של חמא"ס כהגדרתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ואין למפלגה שלה מקום בכנסת".
עו"ד נועם לאור המייצג את ארגון "עד כאן" מסר: "הגיעה העת שהדמוקרטיה הישראלית תדע להוקיע מתוכה רשימות אשר משתפות פעולה עם האויב ועם ארגוני טרור. רשימת רעם הינה הזרוע הפוליטית של התנועה האיסלמית אשר תומכת בארגוני טרור ובאויבנו, וככזו היא אינה עונה על תנאי סעיף 7 לחוק יסוד הכנסת  ואינה ראויה להימנות בקרב הרשימות המתמודדות לכנסת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה