בחירות 2022

גדי איזנקוט: "אמירת נתניהו קוראת תיגר על הדמוקרטיה"

הרמטכ"ל השתתף בכנס הבחירות של המכון הישראלי לדמוקרטיה ובית יגאל אלון, והגיב להסכם המתרקם עם לבנון והצהרת יו"ר האופוזיציה כי לא יכבדו
מערכת ice | 
בכנס הבחירות בהשתתפות כ-1,200 תלמידות ותלמידי מכינות מכל רחבי הארץ, שנערך על-ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה ובית יגאל אלון והתקיים הצהריים (א') בתל-אביב, התייחס רב אלוף (מיל') גדי איזנקוט מ"המחנה הממלכתי", להסכם המתרקם עם לבנון ולהצהרת יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, כי לא יכבדו.
"זו אמירה לא מקובלת, בשיטה הדמוקרטית שלנו יש רציפות לקבלת החלטות. אנו צריכים להקפיד על הריבונות שלנו. אבל למושגי היסוד, התרעה, הרתעה, ריבונות והכרעה, הייתי מוסיף גם נכסיות, קרי לשתף את הידע הישראלי במרחב בו אנו חיים. צריך להקפיד מאוד על הריבוניות, אבל אם יש אפשרות ליצור מכנה משותף ושיתוף פעולה שימנע אולי בעתיד הידרדרות אזורית, הרי שזה צעד נכון. האמירה של יו"ר האופוזיציה שלא יכבד את הכרעת ראש הממשלה המכהן היא מסוכנת מאוד וקריאת תיגר על הדמוקרטיה הישראלית", אמר איזנקוט.
באשר לבחירתו להצטרף למחנה הממלכתי, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "להקים מפלגה זה יומרני מדי, לא בגללי כגדי איזנקוט. לא הסתכלתי על המקום שלי, אלא איפה אני תורם למדינה. בחרתי את המחנה הממלכתי כי הבנתי שהוא מבטא את הכיוון הנכון שצריך להוביל את המדינה גם בגלל הובלת דגל הממלכתיות שכל כך חסר בציבוריות שלנו. בסוף טובתה של עתיד המדינה הוא מה שחשוב ולא עתידו של אדם מסוים או אדם אחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה