בחירות 2022

גלנט על לימודי ליב"ה: "התפיסה החילונית הזאת לא תעבוד"

חבר הכנסת מהליכוד, שתומך בסיכום של נתניהו עם המפלגות החרדיות לתקצוב מוסדות חינוך ללא ליב"ה (אם הליכוד יקים ממשלה), אמר את הדברים היום בכנס “Let’s talk tech” של מכון המחקר SNPI בת"א. בכנס השתתפו בין השאר גם ראה"מ לפיד, השר ליברמן, השרה מיכאלי והשרת ברביבאי, שממש לא הסכימו עם גלנט
מערכת ice |  4
יואב גלנט (צילום אתר הכנסת)
כנס “Let’s talk tech” של מכון המחקר SNPI מבית Start-Up Nation Central נערך היום (רביעי) בתל אביב, בהשתתפות בכירים רבים מעולמות הפוליטיקה, העסקים והטכנולוגיה. בכנס השתתפו בין השאר ראש הממשלה יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וחבר הכנסת יואב גלנט. להלן נביא את עיקרי הדברים שאמרו האישים הללו בכנס.
ראש הממשלה יאיר לפיד דיבר בתחילת הכנס, ובין השאר ענה ראש לביקורת שנמתחה על תוכניתו לשלב מיליון ישראלים בתעשיית ההייטק שלדברי המבקרים תביא להתרחבות הפערים החברתיים: "אנחנו נצטרך לייצר מערכת של איזונים ובלמים, מצד שני אם לא נחזק באופן דרמטי את שוק ההייטק הישראלי תתחיל סטגנציה... אין לנו מקום אחר ללכת אליו, מדינת ישראל לא תתחרה בהודו ואינדונזיה בייצור טי-שירטים. היא כן תתחרה וכן תנצח בטכנולוגיות".
ראש הממשלה הוסיף עוד כי המדינה צפויה להשקיע, דרך רשות החדשנות, בסטארטאפים בתחום פיתוח החינוך הטכנולוגי. "מדובר בשוק עתידי ענק. זה הולך להתחרות בהיקף שלו בפינטק. זו משימה עוצרת נשימה. היא תצריך משאבים גדולים, אבל כאלה שבתחום האפשרויות שלנו", אמר לפיד.
שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בכנס ביו השאר כי "ישראל חייבת להשקיע בתשתיות מדעיות ופיתוח 'הגאונות היהודית'", וכן כי "ישראל חייבת 5 מיליארד שקלים שיו"ר האופוזיציה מתכוון לבזבז על חסימה של חלק גדול מהאוכלוסייה מלימודי ליב"ה".
להלן תמלול חלק מדברי שר האוצר: "אני בן אדם פרקטי לכן אני מדבר בלי סיסמאות. חייבים להתחיל מבתי הספר. אם אנחנו רוצים להישאר מעמצמה בהייטק אי אפשר לקבל את העובדה שרק 16 אחוז ניגשים לחמש יחידות מתמטיקה זה נתון שלא מסתדר עם החזון של התפיסה שלנו הדבר השני אנחנו לא מייצרים הניום חצי מכמות המהנדסים. נכון לרגע זה יש 15 אלף משרות פנויות. הכשל הוא מערכתי. כדי לייצר מהנדס חשמל ואלקטרוניקה זה לא קורס הסבה מקצועית.
"אין פה תשתיות. לא בנינו שום מעבדה לאומית אמתית. כל המעבדות ופגשתי את כל נשיאי האוניברסיטאות חייבים להקים מעבדות לאומיות. אוניברסיטה בודדת לבד לא תוכל. בשנה אחת הספקנו הרבה. הגדרתי מטרות לבחירות אמרתי מספר אחת יציבות שלטונית אי אפשר ככה להמשיך. הפרויקטים האלה לא מהיום למחר. לא סיבוב אלקטורלי סיסמה. אלו פרויקטים ארוכי טווח שצריך לתכנן לתקצב לוודא שזה מתבצע".
שרת התחבורה מרב מיכאלי יצאה נגד הסיכום של נתניהו והחרדים ותקפה את הסכמת יו"ר האופוזיציה לתקצב גם מוסדות חינוך שלא מלמדים ליב"ה (אם נתניהו יקים את הממשלה): "מה שנתניהו מבטיח זה למנוע בכוח, בלי לתת בחירה, את הלימודים הכי בסיסיים בחיים. זה יביא למצב שישראל תהפוך למדינה בה ילדים באמת חושבים ש-4=1+1", אמרה מיכאלי בכנס, והמשיכה: "צריך להגיד לבנים החרדים: לא נמאס לכם שהבנות יודעות כל כך הרבה יותר מכם? לא נמאס לכם להיגרר מאחור? שקובעים לכם הכול בחיים? יש כפייה על הורים וילדים חרדים במדינה שאמורה להיות דמוקרטית. זו תקלה שאנחנו משלמות עליה מחיר כבד".
על נושא אחד השרה מיכאלי דווקא הסכימה עם נתניהו – חינוך חינם מגיל 0. "שמחתי לראות שנתניהו קרא את מצע מפלגת העבודה ואהב. חייב להיות חינוך חינם ממלכתי איכותי שמייצר שוויון הזדמנויות. אפשר לעשות את זה וצריך לעשות את זה. שר האוצר צודק, צריך התארגנות משמעותית, אבל זה חייב לקרות עכשיו".
 
חבר הכנסת יואב גלנט מהליכוד, שר החינוך לשעבר, תמך כאמור בדבריו בכנס בסיכום של יו"ר האופוזיציה עם המפלגות החרדיות על תקצוב מוסדות חינוך שלא מלמדים מקצועות בסיסיים: "התפיסה החילונית הזאת – זה לא עובד עם יהודים. אנשים הלכו אל מותם תוך קריאת 'שמע ישראל' כי חשבו שרוצים להעביר אותם על דתם במשך 2000 שנה כי היהודים קשי עורף", הוסיף שר החינוך לשעבר. "אי אפשר לחנך מיליון חרדים באמצעות סנקציות. לכל ילד חרדי תן 100% ממה שמקבל ילד חילוני. במקביל תעבוד מול הרב. מניעה של חינוך מאנשים שמראש הם עניים תביא אותם למקום יותר טוב? אתה גוזר עליהם בערות ותסכול. אני מציע שילמדו בכיתות מרווחות, עם מורים שמרוויחים שכר ראוי".
גלנט הציע עוד לעודד חברות זרות להקים מרכזי פיתוח וייצור בישראל באמצעות הקלות מס, בתנאי שבתמורה יעסקו בחינוך טכנולוגי, במקום שהמדינה תשקיע בכך. "אם אתה מקים מפעל אינטל בקריית גת, תדאג שיהיה מי שיעסוק בדברים האלה. לדעתי, בקנה מידה גדול אפשר להגיע לכל דבר", אמר גלנט.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אלוף במילואים - עלוב בהווה - דחליל אופוזיציה גם בהמשך
    מלי כץ 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גלנט, פעם היית לוחם, מפקד ומודל לחיקוי. תראה מה נהיה ממך: סמרטוט של החרדים.
    סגור
  • 3.
    גלנט, חוץ להציע להם אנאלי, מכרת את הכל לחרדים
    תמיר סלומיאנסקי 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה לא תעשה בשביל תפקיד שר, אה? מזל שלא מונית לרמטכ"ל בזמנו.
    סגור
  • 2.
    גלנט
    אבי 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תזכירו לי מתי מי שהיה מפקד שייטת13 ומועמד לרמטכלות הפך ל"שטיח" של הנאשם בפלילים
    סגור
  • 1.
    תתבייש! מוכר את המדינה הציונית לחרדים.
    אלי 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    העבדים של הנאשם יעשו הכל כדי למלט אותו מהמשפט.
    סגור