בחירות 2022

אביגדור ליברמן תוקף: "נתניהו יזרוק 5 מיליארד שקל"

שר האוצר ממשיך בהתקפות על נתניהו בכנס Let’s Talk Tech ומוסיף: "הכלכלה הישראלית נמצאת במצב מצוין. אנחנו בין 3 המדינות שמתמודדות בצורה הכי טובה עם המשבר העולמי"

מערכת ice |  4
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שר האוצר אביגדור ליברמן התארח בכנס Let’s Talk Tech, בו אמר כי שישראל חייבת להשקיע בתשתיות מדעיות ופיתוח "הגאונות היהודית". בתשובה לשאלת המראיין אודי סגל, אמר ליברמן כי "אם אנו רוצים להישאר מעצמה בהייטק, אי אפשר לקבל את העובדה שרק 16% ניגשים ל-5 יחידות מתמטיקה. אנחנו גם לא מייצרים היום חצי מכמות המהנדסים. נכון לרגע זה יש 15 אלף משרות פנויות, והכשל הוא מערכתי".
 
 
עוד הוסיף ליברמן בכנס של מכון המחקר SNPI מבית Start-Up Nation Central בתל אביב, כי "אני רוצה להגיע ל32% בגרויות 5 יחידות מתמטיקה. אם נגיע לשם, השאר יסתדרו. אנחנו חייבים 5 מיליארד שקלים שיו"ר האופוזיציה מתכוון לבזבז על חסימה של חלק גדול מהאוכלוסייה מלימודי ליבה. צריך להשקיע בתשתיות מדעיות ופיתוח הג'ניוס היהודי. היתרון היחסי של מדינת ישראל הוא לא בגודל השטח, לא בגודל האוכלוסייה, לא באוצרות טבע אלא בג'ניוס היהודי. אם לא נשקיע במוח היהודי לא נשרוד פה".


בתשובה לשאלה אם ההבטחה של נתניהו של 3 מיליארד לחרדים, פירושה חינוך טוב יותר, השיב ליברמן: "זה לא 3 אלא 5 מיליארד. ביקשתי מאגף תקציבים להכין נייר כמה זה יעלה באמת, ויש גם השלכות רוחב. יש חינוך מוכר שאינו רשמי. כשאתה נותן לחרדים, תצטרך לתת לכנסיות, למוסלמים, לא חסר. זה יסתכם בלפחות 5 מיליארד שקלים".
 

לסיכום הוסיף שר האוצר: "הכלכלה הישראלית נמצאת במצב מצוין. אנחנו בין 3 המדינות שמתמודדות בצורה הכי טובה עם המשבר העולמי. ראיתי הבוקר הכול אדום בבלומברג. מדינות כמו שווייץ מכניסים מגבלה לשימוש באנרגיה. אפשר לחמם בית רק עד 19 מעלות בחורף. מורידים תאורה ממגדל אייפל וכל מני בניינים היסטוריים באירופה. אני קיבלתי ב-13 ביוני את משרד האוצר, אנחנו כרגע באפס גירעון, אפס אבטלה, חסרות ידיים עובדות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    5 מיליארד יותר טוב מ- 53 מילארד לערבים ועוד
    שרון 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    5 מיליארד יותר טוב מ- 53 מילארד לערבים ועוד ,40 מילארד לבית של בנט,
    סגור
  • 3.
    אבל, מה זה בשביל נתניהו 5 מיליארד ש"ח???
    YZ 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בזבז 2.5 מיליארד על בחירות סיבוב שני, 2.5 מיליארד על בחירות סיבוב 3, 2.5 מיליארד על בחירות סיבוב 4, 2.5 מיליארד על בחירות סיבוב 5, מיליארד על מטוס לתצוגה שאף אחד לא משתמש בו. תעשו חשבון לבד.
    סגור
  • 2.
    5 מיליארד יותר טוב מ- 53 מילארד .... (ל"ת)
    5 מיליארד 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עבריין רוסי
    לירון 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוגד עבריין רוסי מחבל ימש
    סגור