משפט

ועדת הבחירות: החוק האוסר על תעמולה אנונימית תקף לקבוצות וואטסאפ

בעתירה שהגישה מפלגת עוצמה יהודית כנגד קבוצת 'חדשות הפרגוד' קובע השופט עמית כי תחולתו של החוק כוללת גם קבוצות הוואטסאפ ולא שולל את האפשרות לסגירת קבוצות בהחלטת הועדה - אם יוכחו התנאים הרלוונטים
מערכת ice |  1
וואטסאפ (צילום vecteezy)
יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, קבע אתמול (חמישי) כי חוק דרכי תעמולה האוסר על הפצת תעמולה אנונימית בתקופת בחירות חל גם על קבוצות וואטסאפ: "דרישת השקיפות חלה גם על פרסומים בוואטסאפ, ככל שפורסמו בתשלום או על ידי הגורמים שעליהם הסעיף מחיל עצמו" כותב השופט עמית בהכרעתו. מדובר בעתירה שהגישה מפלגת 'עוצמה יהודית' כנגד קבוצת הוואטסאפ 'חדשות הפרגוד'.
במפלגה טענו כי קבוצת הוואטסאפ 'חדשות הפרגוד' מפרה את הוראת החוק משום שזו מפיצה תעמולת בחירות מבלי זיהויו של המפרסם, במסווה של ידיעות חדשותיות. העתירה נדחתה משום שהמפלגה לא הביאה ראיות התומכות בעתירה ואף לא טענה כי העומד מאחורי הפרסומים הוא גורם פוליטי עליו חלה חובת השקיפות: "קל לראות שמדובר בטענה כוללנית, בבחינת ספקולציה שהיא 'ירייה באפלה', מבלי שצורפו לה כל ראיות". השופט עמית ממשיך להביע את מורת רוחו מהתנהלות המפלגה בעתירה וכותב: "העתירה אף אינה עולה בקנה אחד עם הוראות סדרי הדין הדורשים לכלול בעתירה את 'תמצית הנימוקים שבעובדה ושבחוק, שעליהם מתבססת העתירה'.
למרות שהעתירה נדחתה, לתקדים שנקבע עשויות להיות השלכות דרמטיות - קבוצות הוואטסאפ נכללות בין אמצעי התקשורת בהם אסור להפיץ תעמולה אנונימית. אין הדבר אומר שמעתה יוצאו צווים לסגירת קבוצות שכאלו בכל בוקר: בהחלטתו מפרט השופט עמית את התנאים למתן סעד שכזה - ראיות כי מאחורי הפרסום עומד גורם פוליטי או מי מטעמו החייב בשקיפות מכוח חוק תעמולת הבחירות ובנוסף, ראיות כי הפרסום אכן עולה לכדי תעמולה ואין מדובר בידיעות חדשותיות גרידא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתעסקים בקטנות
    זורבה 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר כלי התקשורת השונים מפיצים תעמולה פסיכולוגית
    סגור