בחירות 2022

בן גביר זועם: "יום שחור לדמוקרטיה"; סמוטריץ': "נקודת שפל"

בימין מגיבים לדחיית ערעורו של עמירם בן אוליאל ולפסיקת בית המשפט העליון כי הרשעתו של עמירם בן אוליאל תישאר בתוקף: "אחת מנקודות השפל הגדולות ביותר של מערכת המשפט"
דוד זולדן |  5
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מנהיגי הציונות הדתית: בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, תוקפים בחריפות את החלטת בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של עמירם בן אוליאל.
בעקבות הפסיקה, בן אוליאל יישאר בכלא וימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם באשמת רצח של שלושת בני משפחת דוואבשה בפיגוע בכפר דומא, שהתרחש לפני 7 שנים. סמוטריץ' הגיב לפסיקה ואמר: "פסק הדין שדחה את ערעורו של עמירם בן אוליאל ייזכר כאחת מנקודות השפל הגדולות ביותר של מערכת המשפט שלנו מאז ומעולם".
סמוטריץ' הוסיף כי "השופט אלרון נתן היום אור ירוק לגופי החקירה בישראל לחקור בעינויים ולהרשיע על סמך הודאות שהוצאו בעינויים, הגם שהן סותרות ממצאים עובדתיים רבים. ספרו לי עוד על דמוקרטיה".
איתמר בן גביר הבהיר: "היום אין מחלוקת כי הודאתו של עמירם בן אוליאל ניתנה לאחר שנחקר בעינויים ומדובר בחוסר צדק משווע. חוקי מדינת ישראל מחייבים את פסילת ההודאה, אך לצערי, שופטי בית המשפט העליון התעלמו מכך או לא נתנו משקל ממשי להתנהלות".
בן גביר הוסיף עוד: "בית המשפט העליון קבע שעינו אותו ובמקום להוציאו לחופשי ולקבל החלטה הגיונית, בית המשפט שולח אותו לשלושה מאסרי עולם. יום שחור לדמוקרטיה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אם בו דביר יהיה שר זה היום השחור בדמוקרטיה
    ייייייישששששש 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט להסתכל בהיסטוריה ולהבין לאן מדינת ישראל תצעד ותבינו שזה לא יהיה רק יום שחור אלא מדינה שחורה ופשיסטית
    סגור
  • 4.
    כשבית המשפט מכריע ע"פ עמדות פוליטיות-יום שחור בהחלט! (ל"ת)
    בושה נוראית 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סדום !!!! (ל"ת)
    eliya 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בושה וזעזוע
    גיורא 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ ובן גביר מסכים אתכם שלא צריך להוציא הודאות בכוח, אבל וזה חשוב גם לגבי כלאחד אחר: ערבים, שמולאנים, וכ"ו. עמירם בן אוליאל פגע בי בנו כיהודים. אני חושב עצמי ליהודי עם ערכים גבוהים מאחרים ומה שעשה עמירם זה בושה ופגיעה בכולנו. ואם אתם חושבים כי הודאה נלקחה ממנו בכח וזה לא הוא שפגע. אז אולי גם בחקירת ערבים יש טעויות. תגנו גם עליהם
    סגור
  • 1.
    בן גביר וסמוטריץ רוצים שרוצים יסתובבו חופשי (ל"ת)
    ישראלי 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור