בחירות 2022

אמילי מואטי במתקפה על הימין: "מתעללים בפליטים וגם במעסיקים"

מואטי לא מוותרת לשקד בסערת "רותי ברודו" ומגוננת על המסעדנים והפליטים ואגב כך מתפוצצת מזעם על הח"כים בימין שלדבריה: "מוסיפים קיסם למדורה ומתעללים בבני האדם האלה וגם במעסיקים"
דוד זולדן |  1
אמילי מואטי (צילום דניאל שק)
ח"כ אמילי מואטי (העבודה) נגד מתווה הגירוש של שקד: "ישראל חתומה על אמנת הפליטים, המינימום הוא להעביר את מי שהגיעו לכאן שימוע ולהבין את הנסיבות. במשך שנים ישראל הרשמית עשתה בדיחה מההליך". עוד אומרת מואטי כי "כולם סובלים מזה וכאילו לא די בכך, פוליטיקאים מימין מוסיפים קיסם למדורה ומתעללים בבני האדם האלה וגם במעסיקים. לא די באומץ של המסעדנים".
כשרת הפנים פעלה השרה שקד לגירוש מבקשי מקלט והקשיחה עורף בסוגיית הפליטים מאוקראינה. הציוץ של מואטי בא בעקבות ההחלטה של שקד שהקפיצה את רותי ברודו: "צריכה לספק פתרונות - ולא להכשיל אותנו"
רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה נוהל שאוסר על העסקה של מבקשי מקלט ב-17 ערים בישראל. ענף המסעדנות הוחרג מההגבלות, אך באופן מצומצם יותר מענפים אחרים. המסעדנית רותי ברודו הסובלת ממחסור חמור בעובדים, וכעת החלטה של שרת הפנים איילת שקד עשויה להביא להחרפתו. "איזו סיבה יש לשרת הפנים להטיל עוד מכשולים וקשיים בהעסקת הפליטים שכבר נמצאים בישראל? אנחנו נאבקים כל יום עם המחסור בעובדי מטבח, נותני שירות ועובדי ניקיון, ומצפים משקד לספק לנו פתרונות - ולא להציב מכשולים", אמרה ברודו.
הרקע לדברים של ברודו הוא נוהל מעורר מחלוקת שפרסמה באחרונה רשות האוכלוסין וההגירה. הנוהל, שייכנס לתוקף בראשית אוקטובר, אוסר על העסקה של "מסתננים ומבקשי מקלט" במחוז תל אביב, אילת, נתניה, אשדוד ופתח תקוה. בסך הכול נכללות באיסור ההעסקה 17 ערים בישראל, בהן תל אביב, הרצליה, גבעתיים וחולון. ההגבלות לא חלות על קטינים, הורים לקטין שלומד במערכת החינוך הישראלית ומי שגילו מעל 60. הנוהל החדש מחריג מאיסור ההעסקה את הענפים הבאים: מסעדנות, מלונאות, סיעוד, חקלאות ובניין.
מבין חמשת הענפים שהוחרגו, ענף המסעדנות הוא היחיד שבו נקבע כי רק מי שעבד בענף עד יוני האחרון יוכל להמשיך לעסוק בתחום. המשמעות היא שמבקשי מקלט חדשים שנכנסים לישראל, לרבות כאלה שמגיעים מאוקראינה, לא יוכלו לעבוד במסעדות, ומבקשי מקלט קיימים לא יוכלו לעזוב את הענף שבו הם עובדים כדי להצטרף לעבוד במסעדה או בבית קפה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמילי מועטי תימהונית מהשמאל המוכה(מדרובה) בטירלול רל"בי (ל"ת)
    איתן 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור