בחירות 2022

"לא צריך להגן על מי שנמצא מחוץ לגבולות הקו הירוק"

המתמודדת בפריימריז במרצ לורה ורטון אומרת בדיוק את מה שהיא חושבת - ולא עושה חשבון לאף אחד
דוד זולדן |  2
לורה ורטון (צילום עיריית ירושלים)
הכירו את המתמודדת בפריימריז למרצ, לורה ורטון, ירושלמית, חברה במועצת העיר ירושלים כמעט 15 שנה ומרצה במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית. עלתה ארצה מארה"ב, שירתה בצה"ל כחיילת בודדה ובעבר חברת קיבוץ כפר בלום וגם אם לשני ילדים בוגרים. 
עם איזה נושא את הכי מזוהה והיית מאוד רוצה לקדם?
"המדינה צריכה להעניק שוויון לכולם. להקים מערך של שירותים חברתיים שיעניקו סיוע למי שזקוק לו. להתייחס לקבוצות אוכלוסייה שקופות שזקוקות לתמיכה ולמינימום של תשומת לב. אני לוחמת גם בכפיה הדתית וחושבת שהמדינה צריכה להיות ניטראלית בנושאי דת ומדינה. מבחינה מדינית אני משוכנעת שלעם הפלסטיני מגיעה מדינה וזה לטובת כולנו ואני כמובן בעד להוריד את המאחזים הלא חוקיים. אני מאמינה שאנחנו צריכים להגן על גבולות המדינה ולא להגן על מי שנמצא מחוץ לגבולות הקו הירוק".   
גדלת בעיר מאוד מעורבת, מה תפיסתך בנוגע ליחסי דת ומדינה?
"הצעתי תחבורה שיתופית שהייתה מיזם חלוצי שמאפשר תחבורה ציבורית בשבתות. היה גם את פרויקט 'נוע תנוע' זה המודל להציל את התחבורה בלי לערב תחבורה בשירות המדינה. אני בהחלט תומכת בכל פתרון שעוזר לאנשים שאין להם את האמצעים להחזיק רכב פרטי וכל פתרון כזה מעודד אנשים לוותר על הרכב הפרטי וצרוך יותר תחבורה ציבורית. המדינה חייבת לספק תחבורה שבעה ימים בשבוע שזה שירות בסיסי שהמדינה צריכה לתת. מי שלא רוצה לנסוע שלא ייסע אבל יש הרבה אזרחים שרוצים לצאת בשבת והגופים שרוצים לכפות את הדת עלינו מונעים זאת מאתנו - כולל חיילים שנותנים את הנשמה למדינה ובאים לשבת ורוצים לצאת והם לא יכולים. המדינה צריכה לממן תחבורה ציבורית בשבת. המדינה היא מנגנון שמפעיל שירותים עבור האזרחים והיא לא צריכה להבדיל בין דת זו או אחרת. ולמנוע שירותים חיוניים בגלל לחצים של גורמים דתיים".
דמות מופת שהיא מודל להשראה?
"לוי אשכול שלא מספיק מוערך ועשה הרבה בענייני תחבורה, אנרגיה סולארית, שירותים ציבוריים והיה שליח ציבור מאוד נמרץ שחשב תמיד קדימה ואני מאוד מעריכה אותו. הוא היה שר הביטחון שהביא ניצחון גדול ולא זכה לתהילה הראויה לו".  
את יודעת שאשכול גם כבש את השטחים ביו"ש.
"זאת הייתה מלחמה מוצדקת גם לפי חוקים בינלאומיים העניין שאף אחד לא תיאר לעצמו שנחזיק בשטחים האלה ונחיל ממשל צבאי".
אני מזכיר לך שאשכול הוא גם זה שהוביל ביד רמה את הממשל הצבאי.
"נכון אבל אף אחד לא תיאר לעצמו שנמשיך להחזיק בזה עד היום. אז זו הייתה הוראת שעה. היום אין לכך הצדקה. אני גם מעריכה את רבין שהיה דמות מופת בעיני וכמובן גם אמה גולדמן, מהפכנית שקידמה סוציאליזם ונשים". את מאמינה בשלום?
יאיר גולן אומר על הפלסטינים שאין עם מי ועל מה לדבר. את גם חושבת כך?
"לא יודעת איך הוא אמר את זה. יש לו נטייה להגיד דברים לא לעניין מדי פעם למרות שאני מעריכה אותו מאוד והוא ראוי בעיני ואני גם תומכת בו. יש עם מי לדבר ועל מה לדבר וזה לטובת ישראל והפלסטינים".
ומה עם זהבה גלאון?
"מעריכה את זהבה, היא אישה אמיצה וחרוצה אבל היא כבר הנהיגה את המפלגה ואני חושבת שאין טעם ללכת אחורה ושצריכים לפנות לכיוונים חדשים וגולן מוביל אותנו להרחבת המפלגה ולקהלים שיכולים לתמוך בנו ולא תמכו בנו עד עכשיו בגלל הדימוי שיצרנו לעצמנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המשפט הזה נראה הזוי רק לי?
    יאיר 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "יש לו נטייה להגיד דברים לא לעניין מדי פעם למרות שאני מעריכה אותו מאוד והוא ראוי בעיני ואני גם תומכת בו"
    סגור
  • 1.
    דו פרצופית
    אבייתר 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איכס פשוט איכס מכוערת בחוץ ומבפנים מתגוררת בירושלים, הכי מתאים לך שכם עזה או חברון בושה של אישה , אפס מכופס
    סגור