בחירות 2022

אסנת מארק על חקירת אלי ציפורי: "התנקשות בדמוקרטיה"

בעוד יו"ר הליכוד נתניהו נלחם במועמד שכבר נחקר, יש בליכוד מי שנלחמים בעד נחקר אחר. אסנת מארק אחת השמות הלוהטים ברשימת הליכוד מגוננת על העיתונאי אלי ציפורי שנחקר היום במשטרה
דוד זולדן |  1
אלי ציפורי (צילום מסך ערוץ 20)
ח"כ אסנת מארק מהליכוד צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "חקירת ההשתקה וההפחדה נגד אלי ציפורי ‎@elizipori שעושה עבודת קודש בחשיפת השחיתות של מערכת המשפט מעידה על עומק הריקבון של המערכת. החקירה הזו היא לא פחות מהתנקשות בדמוקרטיה, בחופש הביטוי, בזכות להביע דעה. אנחנו עומדים לצדו ובראשון לנובמבר יושבי צלאח אלדין ימצאו מולם חומה בצורה!".
מוקדם יותר ח"כ גלית דיסטל מהליכוד התייצבה לצדו של העיתונאי אלי ציפורי על רקע החקירה נגדו בטענה להטרדה ואיומים כנגד הדס קליין ואמרה: "זה היום הפוליטי החשוב בחיי עד כה, בו יוכרע האם אמשיך להיות חברת כנסת או לא. כל דקה קריטית עבורי ואסור לי לבזבז שנייה. ובכל זאת לא אתייצב בקלפי. אלא לצדו של אלי ציפורי בתחנת המשטרה. כי יש דברים חשובים יותר ממקומי בפריימריז. כמו הדמוקרטיה הגוססת שלנו למשל".
כאמור, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה אישרה לחקור את העיתונאי אלי ציפורי בחשד להטרדה ואיומים כנגד העוזרת של מילצ'ן ופאקר הדס קליין, זאת לאחר שפרסם את תמונת ביתה וכתובת מגוריה ברשתות החברתיות. סביב ידיעה זו, אראל סג"ל ודוד ורטהיים ('וואלה') שוחחו ב־103fm עם עורך הדין ציון אמיר, המייצג את ציפורי, אשר הביא את גרסת מרשו.
"זו החלטה בעיניי מאוד מצערת, החלטה מסוכנת, מדרון חלקלק, שומטת את הבסיס מתחת לעבודה העיתונאית ופוגעת חמורות בחופש הביטוי. אין לה שום הצדקה, אין כאן שום עבירה, לא של הטרדת עד ולא איומים", הכריז עו"ד אמיר בפתח השיחה. "מותר לעיתונאי לבוא ולומר כל דבר ולבדוק את ההקשר שלו בקונטקסט. אף אחד לא טוען שציפורי בכוונת מכוון הלך וניסה באיזושהי דרך לפגוע בעיקר, במתן העדות החופשית של אותה עדה בבית המשפט ולא להלך עליה אימים מתוך כוונה להטריד אותה, אלא הצילום של הבית היה במסגרת קונטקסט מסוימת".
לדבריו, "היא עצמה בעדות שלה, מה שנתפס בעיניו של ציפורי כהתבכיינות על מצבה הכלכלי במסגרת העדות בחקירה, ואז בא עיתונאי ואומר שלא יבלבלו לנו את המוח על איזשהו מצב כלכלי כזה או אחר משום שהאדם חי בסדר. נניח שהיו מראים תמונה שלה עם יהלום ששווה מאתיים אלף דולר או מכונית פאר ששווה מיליון וחצי ש"ח, היינו אומרים שיש בזה הטרדה? הטפל הזה הולך אחר העיקר, להתמודד עם הבעת דעה עיתונאית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הביביסטים גאונים . לא גמרו יסודי אבל מבינים במשפטים (ל"ת)
    anj 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור