דיגיטל וטק

מטא ו-IBM חושפות: זה פרויקט הבינה המלאכותית החדש

חברת  מטא ו-IBM יחד עם 50 חברות נוספות, פיתחו פרויקט גלובאלי מבוסס AI בעל יתרון בטיחותי אשר עתיד להיטיב עם החברה האנושית. במכתב המשותף של 50 החברות נכתב: "שיתוף פעולה ומידע יסייעו לקהילה הזו, של חברות, חוקרים, ממשלות וארגונים, לחדש מהר יותר ובאופן מכיל יותר, לזהות סיכונים ספציפיים ולצמצם אותם לפני שמוציאים מוצר לעולם"

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום freepik)
היום (שלישי), הודיעו חברת מטא ו-IBM  יחד עם חמישים חברות נוספות, על פרויקט גלובלי חדש בתחום הבינה המלאכותית (AI). אותו פרויקט חדשני נקרא "AI Allianc" והוא הוקם במטרה להפוך לגוף מתכלל, מגבש מדיניות ומקדם פעילות, כל זאת במטרה להפוך את תחום הבינה המלאכותית לבעל ערך נרחב יותר בחברה האנושית.
על הפרויקט הגלובלי החדשני אחראים גופים וארגונים רבים ביניהם חברת "אינטל", חברת "אורקל", DELL, נאס"א, אוניברסיטת ייל, האוניברסיטה העברית בירושלים וגופים נוספים. במסגרת פיתוח היוזמה החדשנית מבוססת ה-AI, יפתחו חברות הטכנולוגיה וארגונים שונים מספר פרויקטים לגיבוש אמות מידה, כלים ומשאבים רבים אשר יטיבו עם פיתוח תחום ה-AI ויוגדרו כבינה מלאכותית בעלת שימוש בטוח ואחראי. 
בהודעה המשותפת של ארגונים וגופים רבים אשר לקחו חלק בפרויקט החדשני בתחום הבינה המלאכותית נכתב על היתרון המשמעותי הטמון בו: "שיתוף פעולה ומידע יסייעו לקהילה הזו, של חברות, חוקרים, ממשלות וארגונים, לחדש מהר יותר ובאופן מכיל יותר, לזהות סיכונים ספציפיים ולצמצם אותם לפני שמוציאים מוצר לעולם".
כאמור, הגופים המוכרים אשר אחראים לפיתוח הפרויקט הטכנולוגי החדשני הם, בין היתר, חברת מטא וחברת IBM אשר בירכו על פיתוח היוזמה הגלובלית מבוססת ה-AI. ארווינד קרישנה, יו"ר ומנכ"ל  IBM התייחס לפרויקט החדשני ואמר: "IBM גאה לשתף פעולה עם ארגונים בעלי דעות דומות דרך AI Alliance כדי להבטיח שהמערכת האקולוגית הפתוחה הזו תניע אג'נדה חדשנית של בינה מלאכותית שבבסיסה בטיחות, אחריות וקפדנות מדעית".
בנוסף, ניק קלג, נשיא Global Affairs של מטא הדגיש את היתרון הרב הטמון בפרויקט החדשני: "אנחנו מאמינים שעדיף כאשר בינה מלאכותית מפותחת בגלוי - יותר אנשים יכולים לגשת ליתרונות שלה, לבנות מוצרים חדשניים באמצעותה ולעבוד על בטיחות. אנו מצפים לעבוד עם שותפים כדי לקדם את הטכנולוגיה המתקדמת בבינה מלאכותית ולעזור לכולם לבנות בצורה אחראית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה