דיגיטל וטק

רמי לוי צריך לדאוג? זה הנתון המבהיל שנחשף

ארגונים קמעונאיים שנפגעו ממתקפות כופר מתקשים לעצור מתקפות כופר בעיצומן. רק 26% מהארגונים שנפגעו הצליחו לסכל הצפנת נתונים - שיעור הסיכולים הנמוך ביותר מזה 3 שנים
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
רמי לוי, קרפור, שופרסל ודומיהן שימו לב. סופוס, חברת אבטחת המידע והסייבר המובילה, שיתפה היום ממצאים מדוח "The State of Ransomware in Retail 2023", שמצא כי בשנה האחרונה רק 26% ארגונים קמעונאיים הצליחו לסכל מתקפות כופר לפני שנתוניהם הוצפנו. זהו שפל של שלוש שנים עבור המגזר - ירידה מ-34% ב-2021 ו-28% ב-2022 - מה שמעיד על כך שיכולתו של המגזר לעצור מתקפות כופר נמצאת בירידה מתמדת.
"ארגונים קמעונאיים מאבדים קרקע במאבק נגד מתקפות הכופר. בשלוש השנים האחרונות נרשמה ירידה  מתמדת בשיעור הסיכול של מתקפות כופר וכתוצאה מכך הצליחו פושעי כופר להצפין שיעורים גדולים ויותר של נתונים בארגונים אלו. הקמעונאים חייבים לחזק את משחק ההגנה שלהם, והם חייבים לייצר אבטחה שמזהה ומגיבה לפריצות בשלב מוקדם יותר בשרשרת התקיפה", אמר צ'סטר וישנייבסקי, מנהל טכנולוגיות ראשי  בסופוס.
בנוסף מצא הדו"ח כי במקרים שבהם ארגונים שילמו לתוקפים דמי כופר, עמדו עלויות השחזור החציוניות שלהם (לא כולל תשלום הכופר) על פי ארבעה מעלות השחזור בהשוואה לארגונים שהשתמשו בגיבויים כדי לשחזר את הנתונים שלהם (3 מיליון דולר לעומת 750,000 דולר).
"הסקר מראה כי 43% מהקורבנות הקמעונאיים שילמו דמי הכופר, אולם עלות ההתאוששות החציונית לארגונים אלו הייתה פי ארבעה מהעלות של ארגונים שהשתמשו בגיבויים ובשיטות שחזור אחרות. אין קיצורי דרך במצבים אלו. עדיף לבנות מערכות הגנה טובות יותר ולשלול מהפושעים את השלל שלהם", אומר וישנייבסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה