דיגיטל וטק

הסטארט-אפ הישראלי במשבר: הוקמה קרן חירום בסך 20 מיליון דולר

המהלך נתמך על ידי יזמים ומשקיעים מפיטנגו, ויולה, IGP ועוד. המטרה: להבטיח את המשך פעילותן של חברות מבטיחות הנמצאות בשלבים מוקדמים. סטארט-אפים העומדים בתנאי הבסיס יוכלו להגיש בקשות להשקעה באופן מקוון. גיל פרידלנדר, מייסד שותף של Iron Nation: "מחויבים לאפשר להן לממש את הפוטנציאל הזה למרות המלחמה והמשבר"
מערכת ice | 
פגיעה בהייטק ובמחקר (צילום פלאש 90/ לירון מולדובן, shutterstock)
שורת משקיעים ויזמים בכירים מחברות וקרנות הון סיכון מובילות בארץ ובעולם הכריזו היום על השקת קרן חירום ללא כוונות רווח בשם Iron Nation אשר תגייס לפחות 20 מיליון דולר להבטחת הרצף התפקודי של שורת סטארט-אפים ישראלים מבטיחים הנמצאים בשלבי Post-Seed ונפגעו כתוצאה מהמצב הבטחוני.
היוזמה החדשה נתמכת על ידי נבחרת יוצאת דופן של מתנדבים מבכירי עולם ההון סיכון כגון חמי פרס מקרן Pitango, צ'רלי פדרמן מקרן SilverTech, דני כהן מקרן Viola, משה ליכטמן מקרן IGP, אהרון אפלבאום מקרן MizMaa וכלנית ולפר מקרן Elah אשר הצטרפו בהתנדבות לוועדת ההשקעות של הקרן. קרן החירום לא תגבה דמי ניהול או ריביות מהמשקיעים והחברות.

המלחמה שפרצה עקב מתקפת הטרור של החמאס הובילה לגיוס מילואים בהיקף חסר תקדים אשר כולל כ-15-20% מכוח האדם של תעשיית ההייטק הישראלי. מצב זה יצר לחברות בשלבים מוקדמים אתגרים חסרי תקדים. משימתה של קרן Iron Nation  היא להבטיח שחברות מבטיחות בעלות תמיכה קודמת של קרנות הון סיכון, המהוות נדבך חשוב ביותר באקוסיסטם ובמשק הישראלי, ימשיכו להתקיים ולצמוח גם תוך כדי המשבר ואחריו.
סטארט-אפים העומדים בתנאי הבסיס יכולים כבר להגיש בקשות להשקעה באמצעות האתר של Iron Nation. הבקשות יבחנו ויוכרעו בתוך שבועיים על ידי וועדת ההשקעות של הקרן. הקרן תפעל להגדיל באופן אקטיבי את השקעותיה באמצעות תכנית מאצ'ינג ייעודית של רשות החדשנות ובסיוע משקיעיהם הקיימים של החברות. באתר ניתן גם להצטרף כמשקיעים או תורמים כאשר התרומה מוכרת לצרכי מס בארה"ב.

צוות מובילי Iron Nation חן לינצ'בסקי, אירה פרידמן, ג'ייסון וולף, גיל פרידלנדר ואילן טבת (צילום: אילן לביא)
צ'רלי פדרמן, שותף בקרן SilverTech וממשקיעי הון הסיכון הבכירים בניו-יורק, היה אחד הראשונים להצטרף לוועדת ההשקעות של Iron Nation. כמי שפועל בשותפות עם משפחת Silverstein האחראית לבנייתו מחדש של מרכז הסחר העולמי שנהרס במתקפת הטרור של ה-9/11 ומשכן כיום עשרות חברות הייטק הקשורות לישראל, פדרמן חש שליחות מיוחדת לתרום לחוסן של האקוסיסטם הישראלי ולהגן על כלכלת ישראל בשעתה הקשה.
"לאחר מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, ראינו את ניו יורק בשיא תפארתה. אלפי אנשים זנחו הכול ופנו להתנדב בכל דרך אפשרית", אמר פדרמן. "ישראל חוותה עכשיו את ה9/11 שלה ואני גאה להתגייס ולעשות כל שביכולתי לסייע לתעשיית החדשנות שלה להתאושש ולחזור למצב בו הייתה טרום ה-7 לאוקטובר".
 
"סטארט-אפים חדשים אשר היו בעמדת זינוק לעתיד מזהיר עומדים כעת בפני אתגרים חסרי תקדים. יזמים ויזמיות נדרשו לשים בצד את מפעל חייהם וחלומותיהם כדי להתגייס להגן על מדינתם", אומר חמי פרס שותף מנהל בקרן Pitango ויושב ראש מרכז פרס לשלום וחדשנות. "קהילת ההון סיכון לא תאפשר להם להפוך לעוד קורבן של המלחמה. ההתגייסות הנרחבת של משקיעים, שאנו חלק ממנה, משקפת גם אמון בחוסן של האקוסיסטם הישראלי וגם את רצוננו להציל חלק חיוני מכלכלת ההייטק הישראלי תוך שאנו מייצרים ערך כפול למשקיעים המצטרפים ליוזמה".
"בחרנו למקד את מאמצינו בחלק הזה של תעשיית ההיייטק הישראלית בגלל הפוטנציאל האדיר שהוכיחו החברות הללו", אמר גיל פרידלנדר, מייסד שותף של Iron Nation. "אנחנו מחויבים לאפשר להן לממש את הפוטנציאל הזה למרות המלחמה והמשבר. העובדה שאיננו גובים דמי ניהול וריביות לצד הוועדה הוולונטרית של בכירי תעשיית ההון סיכון מאפשרות לנו למצות באופן מלא את ההשקעות בחברות. אנחנו משתאים לנוכח רוח הנתינה והתגייסות למען קהילת ההייטק הישראלית שאנו כבר חווים ומזמינים את כל מי שמעוניין להצטרף אלינו בהשקעה, תרומה או שותפות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה