דיגיטל וטק

בדרך ל-3.5 ימי עבודה בשבוע? השלכות הבינה המלאכותית על השוק

מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב ג'יי.פי מורגן קשר את עתידה של החברה האנושית בשימוש בטכנולוגיית ה-AI: "הילדים שלך הולכים לחיות עד גיל 100 ולא יחלו בסרטן בזכות טכנולוגיה". הוא התייחס גם לאובדן המשרות במשק הצפוי בעקבות המעבר לשימוש בה, והזהיר מפני הסכנות הכרוכות בה: "צרכים לא ראויים"
מערכת ice | 
בינה מלאכותית AI (צילום shutterstock)
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס ג'יימי דיימון התבטא נחרצות ביחס ליחסו של הבנק הגדול בארה"ב למהפכת הבינה המלאכותית. בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג במהלך השבוע, טען כי ה-AI נמצא בשימוש אלפים מעובדי הבנק וכי היא תשנה את איכות חייהם ללא היכר, גם במחיר אובדן של משרות ותחומי עיסוק.
דיימון ציין כי טכנולוגיית ה-AI "חיונית להצלחתו העתידית". לדבריו, היא מסייעת לבנק בפיתוח מוצרים חדשים, בהגברת מעורבות הלקוחות, בניהול הסיכונים ובשיפור פריון העבודה. "הילדים שלך הולכים לחיות עד גיל 100 ולא יחלו בסרטן בזכות טכנולוגיה", אמר במהלך הראיון. "למעשה הם כנראה יעבדו שלושה וחצי ימים בשבוע".

לאחרונה פרסם הג'יי.פי מורגן מודעות דרושים ליותר מ-3,500 משרות הקשורות לבינה מלאכותית בין פברואר לאפריל, לפי נתוני חברת הייעוץ אווידנט (Evident), ודיימון הקדיש פרק שלם לבינה מלאכותית במכתב לבעלי המניות השנה, והכתיר את מאמצי ג'יי.פי מורגן בתחום כ"הכרח מוחלט".
 
דיימון התייחס גם לסיכונים הכרוכים בשימוש בבינה מלאכותית. "טכנולוגיה עשתה דברים לא ייאמנו עבור המין האנושי אבל מטוסים מתרסקים, תרופות משמשות לצרכים לא ראויים – יש היבטים שליליים. במקרה הנוכחי, ההיבט הכי שלילי לדעתי הוא שבינה מלאכותית תשמש אנשים רעים כדי לעשות דברים רעים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה