השוק

בכירים באוצר: ההסכמים הקואליציוניים יצרו בור משמעותי בתקציב

דיון מוזר שהתקיים במשרד גילה, לטענת בכירים שנכחו בו, שההסכמים בין הסיעות המרכיבות את הממשלה יצרו בור של 20 מיליארד שקל בתקציב. על פי גורמים המעורים בפרטים ההכנסות ממסים יתקבעו ברמה הנמוכה ב-10% מהתחזית המקורית
ניצן כהן | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
דיון מוזר התקיים בימים האחרונים באוצר, במסגרתו התגלה כי ההסכמים הקואליציוניים יצרו בור של 20 מיליארד שקל בתקציב. במקביל גילו במשרד כי הכנסות המדינה ממסים מתקבעות ברמה הנמוכה ב-10% מהתחזית המקורית.
אם כן, לטענת בכירים שנכחו בדיון הסגור באוצר הוחלט להציף לציבור את המשמעות של ההסכמים הקואליציוניים הנדיבים עליהם חתמה הממשלה עם המפלגות המרכיבות אותה, הסכמים שלא לוקחים בחשבון את ההאטה הכלכלית הצפויה הן בשל הריבית הגבוהה ולא פחות חשוב בגלל ההשפעות קצרות הטווח של המהפכה המשפטית.
עוד הוחלט בדיון להעלות את יעד הגירעון כך שיהיה כפול מהתחזית המקורית ולמעשה הוא יחצה את רמת ה-2% בעוד התחזית המקורית דיברה על גירעון של 1.1%. הצמיחה ל הכלכלה המקומית תהיה בשיעור של 3% (כלומר צמיחה ריאלית שלילית וצמיחה לנפש שולית עד אפסית).
כאן המקום לציין שממצאי הדיון באוצר היו ידועים לכל עוד בתחילת השנה כשהוקמה הממשלה ולאט לאט החלו להתברר ההיקפים הכספיים העצומים של ההסכמים הקואליציוניים (אם כי עדיין הם לא ברורים עד הסוף). לאחר שהתפרסמה באופן מפתיע התוכנית לשינויים במערכת המשפט נכנס ענף ההייטק למשבר והדולר זינק וזה יצר בור בהכנסות המדינה שבלאו הכי היו מעורערות בשל הגלישה של ענף הנדל"ן למשבר.
כך או אחרת, הדיונים באוצר בסך הכל נותנים תוקף רשמי למה שמתומחר בלאו הכי בשוק ההון. המשמעות היא שבשלבים אלה של החיים הציבוריים בישראל יש להתייחס בכובד ראש לניתוחים החוץ-ממשלתיים באשר למצב המקרו כלכלי של ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה