השוק

האסטרטג של בנק הפועלים: צריך לנצל את התשואות בארה"ב

מודי שפריר, האסטרטג הראשי בחדר העסקאות של בנק הפועלים ממליץ ללקוחות הבנק לנצל את התשואות הגבוהות שיש כרגע באג"ח הממשלתי האמריקאי כדי להאריך את התיק
ניצן כהן |  1
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
האסטרטג הראשי בחדר העסקאות של בנק הפועלים, מודי שפריר, ממליץ ללקוחות חדר העסקאות לנצל את התשואות הגבוהות באג"ח הממשלתי האמריקאי כדי להאריך את תיק ההשקעות לטווחים הבינוני והארוך. שפריר מנתח את הנאומים האחרונים והמסחר בחוזים עתידיים על הריביות והאינפלציה ואומר כי למרות שהריבית בארה"ב תישאר גבוהה לזמן ארוך יותר, השווקים מתמחרים ריבית גבוהה מידי לשנים הקרובות.
אם כן, נכון להיום תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עומדות על 4.68% ואלה תשואות גבוהות מאוד. שפריר מעריך שהתשואות האלה לוקחות בחשבון ריבית גבוהה מידי לשנים ארוכות מידי. כלומר הניתוח של שפריר מדבר על ריבית נמוכה יותר מהריבית היום לאורך זמן ארוך יותר וזה אומר שלפחות לשיטתו, התשואות של האג"ח הממשלתי האמריקאי משקפות הזדמנות קניה לטווחים בינוניים וארוכים.

באופן עקרוני, צריך לזכור, שהחל בשבוע שעבר עלו תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי בחדות בעיקר בשל שתי סיבות: הסיבה הראשונה היא התחזית שהצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי של השנה הייתה גבוהה מאוד וזה מוביל אותנו לסיבה השניה והיא ההתבטאויות הנציות של בכירי הפד שגוררות פרשנות שהשורה התחתונה שלה: צמיחה גבוהה מידיי שווה עלייה בריבית או לפחות השארתה ברמות הגבוהות עוד תקופה ארוכה.
שפריר ממשיך בניתוח שלו וגוזר מסקנה מתוך המסחר באג"ח, והיא שמחזור הורדת הריבית בארה"ב ייעצר ברמה של 4.25% ומדובר בהנחת עבודה גבוהה משמעותית מהריביות שנגזרות מהמסחר בחוזים, שם היא עומדת על 2.6% וזה כאמור יוצר אנומליה שלהערכת שפריר כדאי לנצל אותה, בשלבים האלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך להנות מהתשואה בארהב.
    אלכס 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל פוליטיקה רדודה של מנהיגים עייפים,זקנים וחסרי תפקוד.השאלה לאן הולך השקל, חשובה יותר. וכמה זמן הדולר ישרוד כג'וקר ברמה הבינלאומית. משחקי האג"ח האמרקאיים הם מקסם שווא . הדולר חלש ,לפי החוב האמרקאי. אבל במציאות הקאוטית כל ממזר מלך. לולא הקומבינטורים החרדים ,המשיחיים,חברי הליכוד ומצבעי הליכוד שמולך שולט בהם. היינו במקום אחר בשקל. אז שלא יעבדו עליכם. מלכודת דבש.
    סגור