דיגיטל וטק

סכנת הונאה בטיקטוק: אילון מאסק מבטיח לכם קריפטו 'בחינם'?

הונאת קריפטו מסוכנת מסתובבת בחודשים האחרונים בטיקטוק, ומתבססת על סרטונים מזוייפים של אילון מאסק אשר מפילים בפח לא מעט משקיעים קריפטו כך תדעו להיזהר 
שירה יום טוב |  1
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
TikTok מוצף בימים האחרונים בגל של הזמנות להשקעה בבורסות קריפטו מזויפות, תוך הבטחה לקבלת מטבע בחינם בהצטרפות לבורסות ההשקעה לכאורה. רבים מהסרטונים המתפרסמים במגמה הזאת, מציגים הטבה שמעניקה מטבעות קריפטו מטעמו של אילון מאסק, טסלה או SpaceX.
מדובר במאות אתרי אינטרנט שמתיימרים להציג בורסות קריפטו או אתרי מתנות המבקשים ממשתמשים לרשום חשבון כדי לקבל מטבע קריפטוגרפי בחינם. עם זאת, כצפוי, הונאות אלו גונבות כל קריפטו שהופקד, כאשר המשתמשים לא מקבלים דבר בתמורה. כך לפי דיווח של האתר Bleeping computer.
תוך התבססות על הפופולריות של טיקטוק, הרמאים מציפים יותר ויותר את הפלטפורמה עם מתנות מזויפות של מטבעות קריפטוגרפיים. סרטונים אלו מתפרסמים מדי שעה ומכילים סרטון מזויף עמוק של אילון מאסק מתראיין בפוקס ניוז או ברשתות אחרות, ומקדם מתנה מזויפת של מטבעות קריפטוגרפיים.
כדי להשתתף בפעילות ולהינות מה"מתנה", המשתמשים מתבקשים לרשום חשבון ולהזין קוד קידום משותף בסרטון TikTok. לאחר שיכניסו את הקוד, האתר יתיימר להפקיד ביטקוין לארנק המשתמש.
עם זאת, כאשר מנסים למשוך את הביטקוין החינמיים, יש להפעיל את החשבון על ידי הפקדת 0.005 ביטקוין, בשווי של כ-$132. מכיוון שלעולם לא תקבל ביטקוין מהאתר, הרמאים מייצרים את ההכנסות שלהם על ידי גניבת פיקדונות ה"הפעלה" הללו.
הסרטונים כוללים לעתים קרובות צילומים מזויפים באמצעות deep fake של אילון מאסק או הנחיות כיצד לכאורה ניתן לקבל ביטקוין בחינם. הונאות אלו דווחו כמוצלחות במיוחד ובמסגרתן כ-80 מיליון דולר נגנבו מאז אוקטובר 2020.
בחברת אבטחת המידע ESET מוסרים כי: "חשוב כי משתמשים הפלטפורמות החברתיות ינהגו בזהירות יתרה כאשר נתקלים בהצעות מהסוג הזה, במיוחד פרסומים הטוענים כי הם משתייכים לדמויות או ארגונים בעלי פרופיל גבוה.
אם נתקלתם בפוסט או תוכן שמציג עצמו כרוצה לתת לכם מתנה, קודם כל תנהגו בסקפטיות ובדקו את האותנטיות של מי שנותן אותה, אבל חשוב יותר להבין כי אם הצעה נשמעת טובה מדי, ככל הנראה היא אינה אמיתית.
הקפידו לא להקליק על קישורים רנדומליים שכן אלו עלולים להוביל לאתרי פישינג או פגיעה מנוזקה זדונית. חשוב כי המשתמשים יכירו את ההונאות המקוונות הנפוצות, כך יוכלו להגן על עצמם טוב יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיסבוק לא אחראי
    יוסף קסנטיני 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבתי לפייסבוק שלדעתי מדובר בהונאה בשל העובדה שתנועות השפתים של איילון מאסק לא תואמות את הקול פייסבוק המשיך לפרסם חבל
    סגור