דיגיטל וטק

ליברה מסכמת רבעון מוצלח עם גידול חד בהכנסות

ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני לשנת 2023. הפרמיות ברוטו ברבעון השני צמחו בכ-41% והסתכמו בכ-139.4 מיליון שקל לעומת כ-98.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה (צילום אבי מועלם)
ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני לשנת 2023. הפרמיות ברוטו ברבעון השני צמחו בכ-41% והסתכמו בכ-139.4 מיליון ש"ח לעומת כ-98.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו במחצית הראשונה בשנת 2023 צמחו בכ-44% והסתכמו בכ-307.5 מיליון ש"ח לעומת כ-213.1 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד.
הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2023 אופיינו בגידול בהכנסות, הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בכל הענפים בהם היא פועלת ומעלייה חדה בפרמיה הממוצעת בענף הרכב. החברה המשיכה להציג שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו כשבמחצית הראשונה לשנת 2023 הפרמיות ברוטו הסתכמו בכ-307.5 מיליון ש"ח והיוו כ-70% מסך הפרמיות ברוטו בשנת 2022 כולה. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו במחצית הראשונה לשנת 2023 הסתכם בכ-14% לעומת כ-16.6% במחצית המקבילה אשתקד ולצד רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה.
הפרמיות שהורווחו ברוטו בביטוח הכללי ברבעון השני של שנת 2023 זינקו בכ-44% והסתכנו בכ-128.3 מיליון ש"ח לעומת כ-89.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו במחצית הראשונה לשנת 2023 זינקו בכ-44% והסתכמו בכ-244.6 מיליון ש"ח לעומת כ-169.4 מיליון ש"ח במחצית הראשונה בשנת 2022. לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום למעלה מ-150,000 מבוטחים (ולמעלה מ-300,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
החברה הציגה הפסד כולל לפני מס ברבעון השני לשנת 2023 שהסתכם בכ-841 אלף ש"ח לעומת רווח כולל לאחר מס של כ-31 אלף ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מרווח להפסד הושפע מגידול בהיקפי הפעילות של החברה וגידול בפרמיה הממוצעת, אשר הוביל לגידול בהכנסות החברה, זאת לצד המשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה וכן כתוצאה מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה.
מנגד, קיימת ירידה ברווחיות החיתומית בענפי הרכב. הירידה ברווחיות החיתומית ברכב רכוש מוסברת, בין היתר, בשל גידול בשכיחות ועלות הגניבות בענף זה. הירידה ברווחיות החיתומית ברכב חובה נובעת בעיקר מעליה במדד המחירים לצרכן בתקופת הדוח ומעליה מתונה של הריבית הריאלית חסרת הסיכון לעומת התקופה המקבילה אשתקד אשר הביאה להקטנת ההתחייבויות הביטוחיות. בעקבות מגמות אלה, פעלה החברה להעלאת תעריפים וממשיכה לפעול להעלאת הפרמיה הממוצעת בענפי הרכב. בהתאם לזאת, חל שיפור ב-Loss Ratio בשייר שהסתכם ב-105% ברבעון הראשון לשנת 2023 לעומת 89% ברבעון השני לשנה זו. הרווח מהשקעות ברבעון השני הסתכם בכ-2.7 מיליון ש"ח לעומת הפסד מהשקעות בסך של כ-953 אלף ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השני הסתכם בכ-327 אלף ש"ח לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-1.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.2 מיליון ש"ח לעומת הפסדי השקעות בסך של כ-657 אלף ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש במחצית הראשונה לשנת 2023 הסתכמו בכ-196.5 מיליון ש"ח לעומת כ-126.8 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-55%. ההפסד הכולל לפני מס בענף רכב רכוש במחצית הראשונה לשנת 2023 הסתכם בכ-4.1 מיליון ש"ח לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-2.7 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.7 מיליון ש"ח לעומת הפסדי השקעות בסך של כ-723 אלף ש"ח במחצית המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השני לשנת 2023  הסתכמו בכ-45 מיליון ש"ח לעומת כ-37.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-21%. ההפסד הכולל לפני מס ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-863 אלף ש"ח לעומת רווח כולל לפני מס של כ-1.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד נובע בעיקר מעליה מתונה יותר של עקום הריבית בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. העלייה בעקום הריבית חסרת סיכון ברבעון השני הובילה לקיטון בהתחייבויות הביטוחיות בסך של כ-1.2 מיליון ש"ח בברוטו וכ- 265 אלף ש"ח בשייר לעומת קיטון בהתחייבויות הביטוחיות בסך של כ-5.8 מיליון ש"ח בברוטו וכ- 1.1 מיליון ש"ח בשייר ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון הראשון השנה, השיקה החברה פוליסות ביטוח מסוג "ריסק משכנתא" ו"ריסק טהור" תחת ענף ביטוח חיים – סיכון בלבד, כשהיתרון התחרותי שלה בא לידי ביטוי בעלות הביטוח ובממשק הדיגיטלי המתקדם שלה המאפשר רכישת ביטוח חיים למשכנתא לצד ביטוח המבנה למשכנתא בתהליך אחד קצר וידידותי. 
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה עם גידול משמעותי בפרמיות בעקבות העלאת תעריפים וגידול במספר המבוטחים, תוך שימור איכות התיק. זאת, על אף האתגרים המשפיעים על ענף ביטוח הרכב בשנתיים האחרונות, ובפרט המשך הגידול בעלויות הגניבות בענף רכב רכוש. הגידול החד שהצגנו בפרמיות ובכמות המבוטחים ונאמנות הלקוחות הגבוהה, הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים של 88% (הגבוה ביותר בענף), מעידים על חוזק המותג. לצד כל אלה, ליברה ממשיכה לממש את תוכניתה העסקית ולפתח את מנועי הצמיחה שלה, כאשר סל המוצרים המורחב שהושק בשנה שעברה צובר תאוצה ומציג שיעורי צמיחה גבוהים. הגידול בפעילות המוצרים החדשים שנוספו מעבר לביטוח רכב, החדשנות הטכנולוגית והמוצרית, היעילות התפעולית והשאת תשואה, מהווים תשתית להמשך צמיחה ולשיפור הרווחיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה