דיגיטל וטק

עוקץ חדש על חשבון דואר ישראל: ההודעה שאסור לפתוח נחשפת

נסיון עוקץ חדש המתחזה לאתר דואר ישראל - הודעה שנשלחה לישראלים רבים ובה נכתב: "הכתובת של החבילה שלך שגויה, אנה אשר את הכתובת" מנסה לדלות פרטים אישיים ופרטי אשראי, כאשר הלינק מוביל לאתר המתחזה לאתר דואר ישראל תחת כתובת החושפת את ההתחזות: "israelpostrra.top"
תום נחום | 
הונאה על חשבון דואר ישראל (צילום unsplash, Magma Images)
לאחר שרק בחודש שעבר מגיש "חשיפה"חיים אתגר, חשף עוקץ נוסף או יותר נכון שדרוג לעוקץ שכבר חשף בעבר - הודעה במסווה של מסר מדואר ישראל ובחשבון הטיקטוק שלו, אתגר פירט בדיוק איך זה נראה, וכמו כן, לאחר שמספר ימים לאחר מכן צץ לו עוקץ חדש על חשבון דואר ישראל, כעת, כשלושה שבועות אחרי שני העוקצים המדוברים, עוקץ חדש תופס את הבמה.
הודעה חדשה שנשלחת בימים האחרונים לישראלים רבים, אשר מגיעה ממספר טלפון פרטי (מה שלא אמור לקרות), נכתב: "הכתובת של החבילה שלך שגויה, אנה אשר את הכתובת", בצירוף לינק המוביל לאתר, שמתחזה להיות אתר דואר ישראל, אך מבט חטוף בשורת הכתובת חושף את התרמית, כאשר הכתובת שמופיעה היא: "israelpostrra.top", בעוד כידוע, כתובת אתר דואר ישראל היא 'www.israelpost.co.il'.

כזכור, זאת לאחר שבעוקץ הקודם, בהודעת SMS שנשלחה ללא מעט אנשים בישראל, נכתב כך: "חבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם 6₪ לשחרר", זאת בתוספת לינק בכתובת isrilpost.co, אשר לא מותירה יותר מדי מקום לספק לגבי העובדה שאכן מדובר בעוקץ, כאשר הכתובת המקורית היא כידוע israelpost.co.il.

ההודעה ובה נסיון העוקץ (צילום מסך)
באשר לחשיפה של אתגר, מגיש קשת 12 אמר כך על העוקץ המדובר: "העוקץ של דואר ישראל כולה מדרגה. שימו לב מה קורה: מקבלים הודעה כזו 'מספר רחוב חסר בחבילה, בבקשה תעדכן'", אמר המגיש והציג את ההודעה עם אותו המסר, שבסיומו מופיע לינק.
"לוחצים עליה. אני כבר אמרתי לכם, לא ללחוץ, אבל אם בכל זאת טעיתם וחשבתם ולחצתם עליה – הלחיצה על הלינק הזה, לינק הפישינג, תוביל אתכם לדבר הבא, למה שנראה כמו אתר אורגינלי של דואר ישראל", המשיך אתגר והציג את אותו דף הנחיתה, שבכותרתו כתוב "קוד אימות".
 "שימו לב, זה נראה כמו אתר אורגינלי, אתר נחיתה וזה פייק, זה זיוף לחלוטין. יבקשו מכם שם להכניס את הפרטים כדי לשלם עבור החבילה, עבור המס ואתם נעקצים", אמר המגיש ואז ניגש להסביר איך עולים על העוקץ ומה עושים במקרה שנופלים בו.
 
@haimetgar01 #חייםאתגר #חייםאתגרמזהיר #haimetgar #TikTokPromote ♬ Car Bass Collapse - Ganger Baster

כך הוא אמר: "אז עוד פעם, אני מזכיר ואומר, איך בודקים? קחו את המספר - את מספר החבילה, לכו לאתר המקורי, שאתם תחפשו בגוגל, של דואר ישראל, תכניסו את מספר החבילה ויגידו לגם אם היא קיימת או שזה לא אמיתי. שימו לב, האתרים האלה שתגיעו דרך הלינק נראים אמיתיים, אז להיזהר, כי בסוף נעקצים. אם בכל זאת מסרתם את פרטי האשראי שלכם תתקשרו מיד לחברת האשראי ותודיעו 'נעקצתי' והם, לא פעם, מסייעים ועוזרים לכם לא להיעקץ וחוסמים את הכרטיס. שימו לב טוב טוב, חבל על הכסף שלכם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה