דיגיטל וטק

הסינים בלחץ: ההזמנה החריגה של חברות הענק מאנבידיה

החברות הסיניות הגדולות הזמינו 100 אלף שבבי A800 הדרושים לעיבוד מידע לבינה מלאכותית מחברת אנבידיה האמריקאית. העלות הכוללת של העסקה עומדת על מיליארד שקל
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
ה"פייננשל טיימס" מפרסם כי החברות הסיניות וביניהן: באידו, בייטדאנס, טנסנט ועליבאבא, הזמינו כ-100 אלף שבבים מחברת אנבידיה בעלות כוללת של כמיליארד שקל, שבבים אלו אמורים להיות מסופקים השנה. בנוסף, החברות ביצעו הזמנה בעלות של כ-4 מיליארד דולר של שבבים שיגיעו אליהן בשנה הבאה.
השבב שהחברות הסיניות מעוניינות בו הוא ה-A800. שבב זה הוא גרסה מוחלשת של ה-A100. עובד של חברת באידו הסינית אמר לפייננשל טיימס כי: "בלי השבבים של אנבידיה אנחנו לא יכולים לאמן שום מודל שפה גדול."
כזכור, הממשל האמריקאי הטיל לאחרונה מגבלות על יצוא של שבבי AI לסין, בארצות הברית מזהים את החשיבות של פיתוח בינה מלאכותית בזירה העולמית, הכלכלית והצבאית. בארצות הברית לא מעוניינים לתת "דחיפה" ליכולות הגדולות של הסינים.
בעקבות הביקוש הרב של רכיב ה-A800, נבידיה העלתה את מחירי ביותר מחצי, היצרנים הסיניים מבינים כי הממשל האמריקאי לאט לאט חונק את הגישה שלהם לשבבים אלה והם מנסים להשיג כמה שיותר. אנבידיה, חברה פרטית שמבינה את הביקוש מעלה את המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה