דיגיטל וטק

העוקץ על חשבון ביטוח לאומי נחשף: חיים אתגר מזהיר

המגיש חשף כי בהודעה שמקבלים האנשים למכשירם הפרטי נכתב: "פרטי התשלום לא מעודכנים, המשך לעדכון הפרטים", עוד שיתף: "זו עקיצה חזקה שרצה עכשיו, מה קורה שנכנסים ללינק?", בטלגרם הוא הראה כי נכנסים לדף שדומה מאוד לשל ביטוח לאומי ומטרתו השגת הפרטים האישיים שלכם
מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock, unsplash)
חיים אתגר מזהיר מניסיון עוקץ מתחדש על חשבון ביטוח לאומי, עליו עדכן ברשתות החברתיות והתריע מפני הניסיון לדלות פרטים במרמה מאנשים תמימים דרך הודעת SMS שמכילה קישור. המגיש של קשת 12 חשף בדיוק איך עובדת השיטה.
בהודעה שמקבלים האנשים למכשירם הפרטי נכתב: "פרטי התשלום לא מעודכנים, המשך לעדכון הפרטים", גם חיים אתגר שיתף: "זו עקיצה חזקה שרצה עכשיו, מה קורה שנכנסים ללינק?", בטלגרם הוא הראה כי נכנסים לדף שדומה מאוד לשל ביטוח לאומי ומטרתו השגת הפרטים האישיים שלכם.

רק באוגוסט 2022 נחשפה שיטת הונאה אחרת, בה אדם דפק בדלת ביתה של קשישה תוך כדי שהוא מתחזה לעובד ביטוח לאומי. המשטרה עצרה תושב כרמיאל לאחר שניסה להכנס לביתה של תושבת חדרה בתחבולה ועל גופו סכינים.
שוטרי תחנת חדרה הוזעקו אמש לביתה של קשישה בת 84 תושבת חדרה עם קבלת דיווח אודות אדם חשוד שמנסה להכנס לביתה בתחבולה כי הוא עובד של ביטוח לאומי לכאורה, אך אין לו כל אסמכתא כזו.
 
בתוך כך, השוטרים איתרו את החשוד העונה לתיאור ובחיפוש שנערך על גופו נמצאו 2 סכינים שהחזיק למטרה שאינה ברורה. מעצרו הוארך והוא נחקר בנוגע לחשדות המיוחסים לו. החשוד תושב כרמיאל בן 30, נעצר לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה ובהתאם לתוצאותיה בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב. המשטרה עדכנה כי החקירה נמשכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה