דיגיטל וטק

לקראת החג: כיצד מנקים את הסמארטפון בצורה נכונה?

נגמר לכם שטח הדיסק הקשיח? לוקח למחשב זמן רב יותר ויותר לאתחל את עצמו? תיבת המייל שלכם עולה על גדותיה? אתם משתמשים ביותר ויותר זיכרון במכשירים שלכם? לוחות אם ומעבדים חדשים בהחלט יכולים לעזור, אבל הם לא מגיעים בחינם, ויש דרכים פשוטות וזולות יותר באמצעותן ניתן להפיק ביצועים טובים יותר מהמכשיר שלכם
מערכת ice | 
סמארטפון (צילום freepik)
שעון הקיץ כבר איתנו, פסח מעבר לפינה, מזג האוויר מתחמם והימים ארוכים יותר. זו בדיוק התקופה לא רק לצאת החוצה וליהנות אלא גם הזמן המדויק בשנה לסדר ולנקות את הבתים, אבל גם את החיים הדיגיטליים שלנו. פעולות הניקיון לא צריכות להיות מוגבלות רק לבית הפיזי שלנו, אלא גם הזדמנות לתת חיים חדשים למכשירים ולגאדג'טים שאנחנו לא יכולים בלעדיהם.
האם נגמר לכם שטח הדיסק הקשיח? האם לוקח למחשב זמן רב יותר ויותר לאתחל את עצמו? תיבת המייל שלכם עולה על גדותיה? אתם משתמשים ביותר ויותר זיכרון במכשירים שלכם? לוחות אם ומעבדים חדשים בהחלט יכולים לעזור, אבל הם לא מגיעים בחינם, ויש דרכים פשוטות וזולות יותר באמצעותן ניתן להפיק ביצועים טובים יותר מהמכשיר שלכם.
אז מאיפה מתחילים ואיך אפשר לעשות סדר? חברת אבטחת המידע ESET מסבירה כי זה תלוי עד כמה החיים הדיגיטליים שלכם לא מאורגנים, וכי יכול להיות, למעשה, שיש די הרבה מה לעשות. בואו נתחיל בניקוי המחשב, המחשב הנייד, הטלפון החכם והטאבלט שלכם. ב-ESET מציעים לבצע את הדברים הבאים כדי לעשות סדר:
בדקו את התוכנות והאפליקציות המותקנות:
עברו על כל התוכנות המותקנות ותשאלו את עצמכם מתי השתמשתם לאחרונה באפליקציה זו או אחרת והאם אתם עדיין זקוקים לה. תוכנות שאינן בשימוש, כגון אפליקציות מסוימות של חנות Windows המותקנות מראש, תופסות שטח אחסון חסר תועלת ואפשר למחוק אותן. לשם כך, פשוט עברו אל התחל, לאחר מכן הגדרות ואפליקציות (או פשוט חפשו אפליקציות בשורת המשימות) ולאחר מכן הסירו כל תוכנה שאינכם זקוקים לה.
אותה עצה חלה גם על ניקוי מכשירי המובייל שלכם. כשמדובר במכשיר הסלולר, הדברים עשויים לקבל דחיפות גדולה עוד יותר, ככה זה כשאנחנו דבוקים לטלפונים. לכן, הסירו האפליקציות שאינכם צריכים ושקלו להשבית אפליקציות שבהן אתם משתמש רק מדי פעם. כמו כן, מנעו מאפליקציות לפעול ברקע על ידי העברתן ל"שינה עמוקה". למידע מפורט יותר עבור מכשירי Android ו-iOS, בדקו את המאמר שלנו שמסביר מדוע הטלפון שלך עשוי להיות איטי וכיצד להאיץ אותו.
אילו תוכנות עובדות אוטומטית עם אתחול המחשב?
סביר להניח שיש הרבה תוכנות שמופעלות באופן אוטומטי בכל פעם שאתם מפעילים את המחשב הנייד. אבל האם תוכניות כמו Spotify, Skype או iTunes צריכות לפעול בכל פעם שהמערכת אותחלה? רוב הסיכויים שלא, לכן הקפידו למנוע מהם לפעול ברקע ולהשפיע על תהליך ההפעלה ועל הביצועים הכלליים של המערכת שלכם. מערכות הפעלה מודרניות מאפשרות להציג ולערוך בקלות את היישומים שפועלים באופן אוטומטי עם אתחול המערכת. כדי להציג רשימה של תוכניות אלה ב-Windows, לדוגמה, הקליקו על לחצן Windows וחפשו אפליקציות אתחול (Startup Apps).
נקו קצת מיילים
אם אתם משתמשים ב-Microsoft Outlook או Thunderbird, הודעות דואר אלקטרוני שלמות או קבצים מצורפים שלהן מאוחסנים גם הם באופן מקומי במכשיר. ספקים מסוימים של שירותי דואר אלקטרוני בחינם מציעים מכסות מוגבלות בלבד של שטח אחסון מקוון. כדי לבצע ניקיון אביבי בתיבת הדואר הנכנס שלכם, שקלו לרשום את הודעות הדוא"ל שלכם בסדר הפוך לפי זמן, כלומר הישנות ביותר ראשונות, והחליטו אם אתם עדיין צריכים לשמור קבלה על התשלום משנת 2010 או הזמנה למסיבת גן משנת 2011. עם כלי ניקוי תיבות הדואר של Outlook, לדוגמה, המשימה של שמירה על הסדר בתיבת הדואר הנכנס תהיה קלה. תוכלו גם לבצע חיפוש אחר הודעות מייל עם קבצים מצורפים גדולים במיוחד.
מה קורה בתיקיית ההורדות?
יש לכם תיקיה אחת או יותר שבה נמצאים כל קבצי ההורדה מהאינטרנט? גשו לשם ובדקו האם אתה עדיין זקוקים לקבצי התקנת תוכנה או כרטיסים לאירועים שהתרחשו לפני זמן מה. אם לא, מחקו את הקבצים והקפידו לרוקן גם את סל המחזור של המחשב. סביר להניח שזה יפנה לא מעט שטח בכונן הקשיח במאמץ כמעט אפסי.
תמונות וקבצי וידאו
בוודאות אנחנו יכולים להגיד שיש לכם טונות של תמונות וסרטוני וידאו מאוחסנים במחשב הנייד, הטלפון או הטאבלט. במקרים מסוימים, זה כולל גם תמונות ישנות ממכשירים ניידים. אבל אולי לא כל תמונה או סרטון צריכים להיות מאוחסנים לנצח? שקלו למחוק את התמונות שאפילו לא התכוונתם לצלם, או כאלה שבאיכות נמוכה או לחילופין העבירו אותן לכונן קשיח חיצוני, גיבוי בענן או אפילו USB.
עדכונים
לאחר שהורדתם את כמות האפליקציות המותקנות למספר סביר ולא כולן פועלות בעת האתחול, בדקו האם אתם משתמשים בגרסאות העדכניות ביותר של כל התוכנות הללו. עדכוני תוכנה קיימים מסיבה מסוימת כאשר חלק משמעותי מהם קשורים באופן ישיר לאבטחת מערכת ההפעלה שלך. תוכנות מיושנות עשויות להכיל חורי אבטחה שמנוצלים לרעה על ידי פושעי סייבר, וכאן נכנסים עדכוני אבטחה – הם נועדו לתקן את החורים האלה ולמנוע מנוכלים לנצל אותם. הקפידו לשמור על רעננות מערכת ההפעלה וכול היישומים על ידי הימנעות מעיכוב רב מדי בהתקנת עדכונים זמינים. למעשה, כדי להקל על העניינים, ברוב המכשירים כיום מופעלים עדכונים אוטומטיים כברירת מחדל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה