דיגיטל וטק

זה סופו של כל בלון? ChatGPT נחסם באיטליה

השימוש בצ'אטבוט הבינה מלאכותית ChatGPT נחסם זמנית באיטליה. החשד - הפרת מדיניות הפרטיות במדינה. עוד מדינות באיחוד האירופי עוקבות בעניין. האם זהו סופה של האפליקציה הפופולרית?
מערכת ice | 
ChatGPT נחסם באיטליה (צילום shutterstock, freepik)
OpenAI הפכה את השימוש בצ'אטבוט הבינה המלאכותית ChatGPT לחסום זמנית וזאת בעקבות חקירה של הרשות להגנת המידע של הממשלה באיטליה. על פי החשד, אפליקציית הבינה המלאכותית הפופולריות הפרה את מדיניות הפרטיות במדינה.
הרשות, הידועה גם בשם Garante, האשימה את OpenAI בתמיכת מיקרוסופט באי בדיקת גיל המשתמשים של ChatGPT שאמורים להיות בני 13 ומעלה.
ל-ChatGPT יש "היעדר כל בסיס משפטי שמצדיק איסוף ואחסון מאסיבי של נתונים אישיים" כדי "לאמן" את הצ'אטבוט, נמסר מגארנטה.
 
ל-OpenAI יש 20 יום להגיב עם פתרון או שהיא עלול להסתכן בקנס של עד 20 מיליון יורו או 4% מהמחזור השנתי שלה ברחבי העולם. OpenAI אמרה שהיא השביתה את הצ'אטבוט עבור משתמשים באיטליה לבקשת הגארנטה.
"אנחנו פועלים באופן פעיל לצמצום נתונים אישיים באמון מערכות הבינה המלאכותית שלנו כמו ChatGPT כי אנחנו רוצים שה-AI שלנו ילמד על העולם, לא על אנשים פרטיים", הוסיפו ב-OpenAI.
איטליה, שהגבילה באופן זמני את שימוש של ה-ChatGPT בנתונים אישיים של משתמשים מקומיים, הפכה למדינה המערבית הראשונה שנקטה פעולה נגד הצ'אטבוט המופעל על ידי בינה מלאכותית.
"אנו מצפים מכל החברות הפעילות באיחוד האירופי לכבד את כללי הגנת המידע של האיחוד האירופי. האכיפה של תקנת הגנת המידע הכללית היא באחריות רשויות הגנת המידע של האיחוד האירופי", נמסר על ידי דובר הנציבות האירופית.
על פי הערכות, ChatGPT הגיעה ל-100 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בינואר, חודשיים בלבד לאחר ההשקה, מה שהופך אותה לאפליקציה הצרכנית הצומחת ביותר בהיסטוריה, על פי מחקר של UBS שפורסם בחודש שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה