דיגיטל וטק

אילון מאסק מפחד מבינה מלאכותית? אלו האזהרות שלו

בכירים רבים במכון Future of Life מזהירים מהסכנות החמורות בשימוש בבינה מלאכותית על רקע השימוש הגובר בטכנולוגיה זו דרך מודלים מבוססים GPT
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ TED)
מכון Future of Life מעביר אזהרה חמורה במכתב שפרסם לגבי המשך אימון ופיתוח של מערכות בינה מלאכותית ללא רגולציה מתאימה. על המכתב חתומים בכירים רבים בתחום כמו: סטיוארט ראסל, מייסד Stability AI עימאד מוסטקי, חוקרים בכירים בחברת ה- AI של גוגל-אלפבית DeepMind, ההיסטוריון הישראלי יובל נוח הררי ואילון מאסק שמכהן כיועץ בכיר במכון.
ברויטרס צויין כי :"פיתוח של מערכות AI עוצמתיות צריך להתבצע רק לאחר שווידאנו שהשפעתן תהיה חיובית ושניתן לנהל את הסיכונים שעשויים לעלות משימוש בהן". הם מוסיפים וקוראים להשהות את ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית לחצי שנה. זאת על מנת לשפר את פרוטוקולי האבטחה של הטכנולוגיה על מנת להפוך אותה לבטוחה יותר.
מכון Future of Life מטפל בדרך כלל וחוקר בעיות כאלה. מדובר במוסד ללא כוונת רווח שנחשב למוסד מחקר המוביל בעולם במחקר ופיתוח טכנולוגיה. אילון מאסק (יועץ בכיר במכון) מזהיר כבר שנים מפני שימוש רב מדי בבינה מלאכותית. בשנת 2015 המכון פרסם מכתב דומה המזהיר מפני סכנות בבינה מלאכותית אך כעת, כאשר ישנו שימוש רחב בטכנולוגיה בדרך של מודלים מבוססים GPT האזהרה חוזרת והפעם היא חמורה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה