דיגיטל וטק

מדוע ארגונים צריכים לשים בעדיפות עליונה תוכניות חונכות לנשים בתעשיית הטק?

ההשפעה של החונכות על שביעות הרצון במהלך בקריירה היא משמעותית ביותר: 40% מהנשים מציינות שהעדר חונכות הוא אחד מן האתגרים הגדולים בתעשייה הטכנולוגית, לצד העדר מודלים נשיים והזדמנויות לקידום
אליונה גקלר | 
אליונה גקלר (צילום יח"צ)
לשמחתנו הרבה, השנים האחרונות מאופיינות בעליה בנשים הממלאות תפקידי פיתוח בהייטק. ארגונים רבים כבר מבינים היתרונות הגדולים של כוח עבודה מגוון, ובהתאם מתאמצים לספק שוויון הזדמנויות לעובדים.
עם זאת, המכשולים עדיין רבים. לפי סקר של WebSummit  מהשנה שעברה, 67% מהמשתתפות דיווחו שהן מקבלות תשלום לא הוגן בהשוואה לעמיתהם הגברים, יותר מ-62% הרגישו לחץ לבחור בין קריירה למשפחה, ו-70% חשו שהן צריכות לעבוד קשה יותר כדי להוכיח את עצמן רק מעצם היותן נשים. 
זוהי מציאות שיכולה וצריכה להשתנות. עם משאבים וההדרכה המתאימה, ארגונים יכולים לקדם עובדות באופן משמעותי, ולתת להן סט כלים וכישורים שימנפו את הקריירה. כלי אחד כזה הוא חונכות.

החונכת (או חונך) הם בדרך כלל מומחים עם מקצוע דומה או עבר דומה לנחנכת, ויכולים לפרוש את משנתם מתוך נסיונם העשיר, על הטוב ועל הרע, במטרה לסייע לחנך לבצע בחירות חשובות בקריירה. המנטורים הנכונים יכולים לפתוח דלתות רבות, למנף קשרים קיימים, ולהעניק ליווי ארוך טווח. 
ההשפעה של החונכות על שביעות הרצון במהלך בקריירה היא משמעותית ביותר: 40% מהנשים מציינות שהעדר חונכות הוא אחד מן האתגרים הגדולים בתעשייה הטכנולוגית, לצד העדר מודלים נשיים והזדמנויות לקידום. 
בתור ראש הסגל הניהולי, וסמנכ״לית התפעול העסקי באקרוניס, אני עדה ממקור ראשון להשפעה האדירה של החונכות בקריירה של נשים בתעשייה הטכנולוגית. במסגרת תכנית פנימית שבה 50 נשים נשים מוכשרות הצטרפו לתהליך חונכות עם 40 מנטוריות באקרוניס שהן חלק מהסגל הבכיר, ההנהלה, הדריקטוריון ועוד. 
כבר למעלה משנה אני חונכת שתי נשים מוכשרות. אני נהנית מאוד מהמפגשים שלנו, ומאושרת שיש לי יכולת לתת ערך מוסף לקולוגות שלי. התמיכה יכולה להיות סביב הבנה טובה יותר של עצמן ודרכי הפעולה שלהן, תכנון הצעדים הבאים בקריירה, הגעה להישגים חדשים בתפקידים הנוכחיים, ניווט במצבים קשים, יצירת קשרים פנימיים וחיצונים טובים יותר, או איזון בין מטרות מקצועיות וחיים אישיים. מפגשי חונכות מועילים גם לנו, המנטוריות. אני לומדת ללא הרף מהחניכות שלי ומשתמשת בידע הזה בהיבטים רבים בעבודתי.
ארגונים המעוניינים ליישם תוכניות חונכות לנשים יכולים - וצריכים - לאתר בתוך הארגון אחר מנטוריות פוטנציאליות. המטרה היא כמובן לא ״להפיל״ את כובד האחריות על המנטורית, אלא להציב דמות נשית מפקחת ומדריכה שתסייע לנווט בעולם התאגידי. מערכות יחסים אחת על אחת הן חיוניות כדי לסייע לעובדות לחזק מיומנויות של נטוורקינג ובינאישיות, לצד שיפור הביטחון העצמי במקום העבודה. 
כדי שתוכנית החונכות תהיה מוצלחת, הארגון חייב להבטיח לעובדות את הזמן והמשאבים להתחבר עם המנטוריות הפוטנציאליות. אותן חניכות יכולות להמשיך ולהיות מנטוריות בעצמן בהמשך הקריירה, ולסייע בחיזוק הקשר ותחושת השייכות במקום העבודה. מחקרים אף הראו שעובדים שעברו תהליך חניכה עם מנטורים מקודמים עד פי חמישה יותר מבני גילם. במתן תוכנית חונכות עקבית, נשים מכל רקע ושכבות אוכלוסייה יוכלו לשגשג בקריירה ולהעניק השראה לדור עתידי חזק ובטוח יותר של עובדות המצטרפות למגזר הטכנולוגי. זהו אינטרס משותף שיועיל לכל הצדדים.
הכותבת היא אליונה גקלר, ראש הסגל הניהולי וסמנכ"לית התפעול העסקי, Acronis.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה