דיגיטל וטק

אפל הורגת את האפליקציות? זה הצעד הדרמטי שלה

ענקית הטכנולוגיה שחררה בסוף השבוע גרסת בטא חדשה למערכת ההפעלה של האייפון, שמיישרת קו עם אנדרואיד באופן שעשוי לעודד משתמשים להתחיל למחוק אפליקציות מהמכשירים ולהפסיק להוריד עשרות מהן, לצד אפשרויות אוטומציה חדשות
יאיר מור | 
אפל (צילום shutterstock)
אפל הודיעה בסוף השבוע על מספר שדרוגים למנוע הדפדפן במכשירי אייפון מתוצרתה במסגרת עדכון עתידי למערכת ההפעלה iOS, שיאפשר למשתמשים ליהנות מכמה אפשרויות שבמערכת המתחרה מבית גוגל, אנדרואיד, זמינים כבר שנים רבות (מאוד).
מכיוון שהתיאורים של השדרוגים למנוע ה-WebKit, שעליו חייבים להתבסס לעת עתה כל הדפדפנים הזמינים לאייפון, מעט טכניים, נתמצת אותם בשורה התחתונה: אפל החליטה, בשעה טובה ומוצלחת, לתמוך בשימוש באתרים אינטראקטיביים כאילו היו אפליקציות לכל דבר. משתמשים יוכלו "להתקין" אתרים על ידי בחירה בהוספת קיצור דרך אליהם על מסך הבית, לקבל מהם התראות כמו באפליקציות רגילות ולראות על גבי האייקונים שלהם כמה התראות מחכות להם בפנים.
זה אולי נשמע טריוויאלי מאוד למשתמשי אנדרואיד, אך עד היום, בעלי אייפון יכלו רק "לנעוץ" קיצורי דרך "מתים" לאתרים על מסך הבית. במלים אחרות, אפשר היה למקם על המסך את האייקון של טוויטר, לדוגמא, ולהיכנס אליו ישירות מהמסך הזה, בלי שהאפליקציה שלו תתפוס מקום על המכשיר ובלי צורך להיכנס לדפדפן ולחפש את האתר. זאת בעוד באנדרואיד, אוותו סוג של קיצור דרך לאתר גם הקפיץ למשתמש התראות על תגובות לציוצים שלו, שיתופים, הודעות פרטיות וכו'. כעת, גם אייפון יתייחס לקיצורי דרך לאתרים כאילו הם אפליקציות לכל דבר - בתנאי שהמשתמש יעניק לאתר מיוזמתו הרשאה להציג התראות, כמובן.
למרות שמדובר ביישור קו מאוחר להחריד, מדובר בבשורה טובה למשתמשים, שכן המשמעות שלה היא שאפליקציות שאתם משתמשים בהם פחות לא תצטרכו להתקין בגרסאות המלאות התופסות מאות מגה-בייטים. במקום זה, קיצור דרך לאתר יעניק לכם גישה לשירות והתראות ממנו ללא התקנה.
לצד התמיכה באפליקציות רשת, כולל העדכון הבא ל-iOS, שמספר הגרסא שלו הוא 16.4, גם "קיצורים" חדשים - כלומר אפשרויות שהיו קיימות בעבר, אך כעת ניתן להגדיר הפעלה אוטומטית שלהם באמצעות ה"תסריטים" של תפריט הקיצורים. כך, למשל, אפשר להגדיר שבשעות מסוימות יושתקו צלצולים על שיחות ממספרים לא מזוהים, בעת חיבור האוזניות האלחוטיות תקריא סירי את כל ההתראות האחרונות שהתקבלו, בזמן חיבור לרשת ווייפיי מסוימת יופעל חיבור VPN לגלישה מוצפנת וכו'.
העדכון יצא בגרסת בטא למפתחים בסוף השבוע, ויש להניח שיגיע לכלל המשתמשים תוך חודש-חודשיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה