דיגיטל וטק

הטכנולוגיה החדשנית שמסוגלת לזהות התקף לב לפני שהוא קורה

מחקר חדש של אוניברסיטת נאנג'ינג חושף כיצד סריקות הייטק חדשניות יכולות לזהות חולים בסיכון להתקף לב - שנים לפני שמשהו קורה בפועל
מערכת ice |  1
התקף לב (צילום Pexels / Pixabay)
סריקות הייטק חדשניות יכולות לזהות חולים בסיכון להתקף לב - שנים לפני שמשהו קורה בפועל, כך מגלה מחקר חדש. השיטה הנקראת "רדיומיקה" משלבת נתונים מסריקות CT (טומוגרפיה ממוחשבת) החושפות סימני מחלה שאינם נראים בתמונות בלבד.
חוקרים העובדים עם האגודה הרדיולוגית של צפון אמריקה אומרים שהטכניקה החדשה מזהה משקעי שומן בדפנות העורקים שעלולים לנתק את אספקת הדם של האיבר. הפלאקים הגדולים העשירים בשומנים כמו כולסטרול רע גורמים לרוב התקפי הלב. לפעמים הם נקרעים אבל קשה מאוד לחזות זאת.
"התוצאות של מחקר זה מעודדות ומרגשות", אומר מחבר המחקר לונג ג'יאנג ז'אנג מהמחלקה לרדיולוגיה בבית החולים ג'ינלינג, בית הספר לרפואה של אוניברסיטת נאנג'ינג, "רדיומיקה סיפקה גישה מדויקת יותר לאיתור פלאקים פגיעים בהשוואה לפרמטרים אנטומיים של אנגיוגרפיה CT כלילית קונבנציונלית".
רדיומיקה הוא מחליף משחק פוטנציאלי, המאפשר שימוש בסטטינים או תרופות הגנה אחרות בהזדמנות המוקדמת ביותר. הצוות הסיני פיתח מודל המבוסס על מידע מסריקות CT של כ-300 אנשים. היא אפשרה זיהוי של קרישים מסכני חיים בקצת יותר מ-700 חולים עם חשד למחלת עורקים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיותר
    אזרח 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושים בדיקות דם ועוקבים אחרי כולסטרול ושומנים
    סגור