מדדים ומחקרים

נוטלים כדורים נוגדי דיכאון? את המחקר הזה אתם חייבים לקרוא

לא מעט רופאים נוהגים לרשום כדורים נוגדי דיכאון לאנשים המתמודדים עם כאב כרוני, אך מחקר חדש מאוניברסיטת וורוויק טוען שתרופות מרשם אלו בכלל לא עוזרות לכאבים
מערכת ice |  11
דיכאון (צילום freepik)
האם תרופות נוגדות דיכאון באמת עוזרות לאנשים המתמודדים עם כאב כרוני? מחקר חדש טוען שהתשובה אינה ברורה כפי שמטופלים רבים היו רוצים. עם זאת, התוצאות אכן מראות שישנם סוגים רבים של תרופות מרשם אלו שלא עוזרות בשום צורה לכאב.
הצוות הבינלאומי מציין שרופאים נוהגים לרשום תרופות נוגדות דיכאון למחלות אחרות מלבד דיכאון. זה כולל כאבי גב, פיברומיאלגיה, כאבי ראש, כאבים לאחר ניתוח ואפילו תסמונת המעי הרגיז. למרות שיותר ויותר אנשים נוטלים את התרופות הללו, המחקר החדש מגלה שיש מעט נתונים קונקרטיים המראים שתרופות נוגדות דיכאון אכן מקלים על הכאב. למרות שחלק מהתרופות נוגדות הדיכאון הראו יכולת לטפל בכאב במבוגרים, כמה אחרים לא הראו יעילות, או שיעילותן עדיין לא הייתה ברורה.
"יש תפקיד לתרופות נוגדות דיכאון בסיוע לאנשים החיים עם כאב כרוני, עם זאת, הוא מוגבל יותר ממה שחשבו בעבר", אומר מחבר המחקר פרופסור מרטין אנדרווד מאוניברסיטת וורוויק.
"לתרופות נוגדות דיכאון עשויות להיות תופעות לוואי לא נעימות שהמטופלים עשויים לרצות להימנע מהן", הוא ממשיך, "אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר כדי לעזור לאנשים לנהל את הכאב שלהם ולחיות טוב יותר, מבלי להסתמך על פנקס המרשם".
חוקרים סקרו 26 מחקרים על שימוש בתרופות נוגדות דיכאון לכאב כרוני, שנערכו בין 2012 ל-2022, וכללו למעלה מ-25,000 מטופלים. המחקרים הכילו מידע על שמונה מחלקות נוגדות דיכאון ו-22 מצבים שונים אשר גורמים למטופלים לכאב. זה כלל 42 השוואות ברורות של תרופות נוגדות דיכאון לעומת פלצבו.
מחברי המחקר מציינים שאף אחד מהדיווחים לא סיפק ראיות איכותיות לכך שתרופות נוגדות דיכאון מטפלות בכאב כרוני הנובע מכל מצב. בין המחקרים שמצאו ראיות מסוימות, תרופות נוגדות דיכאון של סרוטונין-נוראפינפרין (SNRI) היו היעילות ביותר בטיפול בכאבים ממצבים מסוימים, כולל כאבי גב, כאבים לאחר ניתוח, פיברומיאלגיה וכאבי עצבים. 
היו כמה עדויות באיכות נמוכה לכך שתרופת duloxetine עשויה לטפל גם בכאב כתוצאה מטיפול בסרטן השד, דיכאון, דלקת מפרקים ניוונית בברך וכאבים הקשורים למצבים בריאותיים בסיסיים אחרים.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אנשים לא קוראים את הכותרת של הכתבה
    ספיר 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכתבה מדברת על כדורים נגד דיכאון שמנסים לעזור למי שיש כאבים . אין קשר לעיניין של הדיכאון עצמו אם הם עוזרים להפחתת הדיכאון
    סגור
  • צודקת
    ישראל ג 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדובר על אנשים כמוני עם בעיות עצביות בגב וברגליים לדוגמא.קיבלתי שנים נרקוטיקה שלא עזרה אלא עשתה אותי נרקומן.הרופא כאב הוריד את הטיפול וקיבלתי מירו וסימבלטה.היום אני הולך על 2 רגליים רגיל ולא נעזר בקביים וכיסא גלגלים. אז באמת שימו לב שמדובר לא על דיכאון אלא כאבים
    סגור
  • 7.
    ופתרון לכול
    אורן 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש שיטה שהרופאים משמשים בה שנים ברגע שהם לא מצליחים לאבחן את הבעייה ישר אתה מקבל מירשם לכדורים פסיכיאטרים שזה חוסך המון בעליות של משרד הבריאות ויש הרבה אנשים שנאבקים בכאבים ובמחלות קשות אבל נוצרה חומה כאילו אנחנו המטופלים כבר לא קיימים
    סגור
  • 6.
    לתמיכה חברתית אין תופעות לואי ותמיד עוזרת (ל"ת)
    להושיט יד 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    התרופה האמיתית לדיכאון
    שמעון 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 4
    שינויי בחשיבה. הדיכאון נובע מחשיבה מעוותת שנים. אם האדם יבין שהוא טעה בחשיבה , הדיכאון יעלם. ולכן הוא צריך עזרה של אנשי מקצוע מתאימים , והכי חשוב שהוא יבין שהוא יפנים שהוא טעה בחשיבה. הכדורים יכולים לעזור, אבל לא לאורך זמן.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    6 שנים נסיון עם נוגדי דיכאון
    מושון 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הפתרון האמיתי אמונה שמחה וטבעונות הכדורים רק יסבכו אתכם יותר
    סגור
  • 3.
    לעזוב ומהר
    ישראלי 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעזוב את ישראל כמה שיותר מהר, הקמת ישראל בטעות יסו דית להשאיר כאן את אזרחי הזבל הימני כולל החרדים מיתנחלים ושאר ניגררי הליכוד .
    סגור
  • ישראלי אתה לא גם יהודי אתה בספק אבל בטוח פגוע נפש
    ליאור 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אתה מוזמן לעזוב לוותר על אזרחות ישראלית ללכת לגור בטורקיה או ביפן היכן שיש רעידות אדמה או בתיאלנד היכן שיש צונאמי או בארה"ב שם יורים על ילדים בבית ספר יש הוריקן שלום ולא להתראות ותיקח איתך את כל המופרעים נפשית כמוך השמאלנים הגזענים וכשיטבחו בך שאתה יהודי אל תחזור למדינה או כשתפול כלכלית או תהיה חולה בארה"ב ויזרקו אותך מהעבודה אל תחזור למדינת ישראל שיש בה חרדים ששומרים על רוב יהודי בכנסת ורוב מזרחי שבנה את המדינה והושם כבשר תותחים בקרית שמונה ומטשב מבטחים ליד מצרים בעוד ששמאלי כמוך ישב בניחותא בתל אביב תתבייש גזען
    סגור
  • מי שישמע
    סיוון 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום ולא להתראות לא תחסר לאף אחד לא נתגעגע. לאנשים ממורמרים ואולי שינאה כמוך טפל בעצמך
    סגור
  • 2.
    המיתעללים וההורסים
    אברהם יוסף 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוי ואבוי לפסיכולוגים ולפסכיאטרים האשכנזים השמלאנים ההורסים את ילדנו על ידי נתינת כדורים פסכיאטריים שפוגעים בילדנו המיזרחיים שנימצאים תחת ידם במוסדות ממשלתיים והשפעת הכדורים הקשים פוגעת קשה בילדנו באופן מחמיר ברואשם של ילדנו עד שנעשים מתוסכלים ולהבאתם למצב של היתאבדות מוחלטת .וחייבים מיד לעצור את הפסיכולוגים המושחטים והמרושעים שהורסים את הילדים המזרחיים הצעירים שנימצאים תחת ידם במוסדות ממשלתיים.הם חייבים לתת את הדין על מעשיהם הניפשעים .וכל זה נעשה מאורגן ביחד העוזרים הסוציאלים השמלאנים וכל זה נעשה בדרך תיחקומית ומכוונת כדי להרוס את ילדיינו המיזרחיים.והם חייבית לתת את הדין על מעשיהם הניפשעים
    סגור
  • 1.
    ...
    יוסי 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכדורים דופקים את המח ותו לא
    סגור