דיגיטל וטק

האם צוקרברג ומאסק בדרך לכלא? חוק חדש מאיים עליהם

הצעה לשינוי חוק דורשת להטיל על בכירי מטא (פייסבוק לשעבר), גוגל, טוויטר וחברות טכנולוגיה נוספות אחריות פלילית על כישלון בשמירה על ילדים ברשת, עד כדי מאסר בפועל
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
מארק צוקרברג, אילון מאסק וסונדאר פיצ'אי עלולים למצוא את עצמם בקרוב מבוקשים בבריטניה. זאת בעקבות פשרה אליה הגיעו אנשי ממשלתו של רישי סונאק עם קבוצת של עשרות מורדים מהמפלגה השמרנית (מפלגתו של ראש הממשלה) בימים האחרונים.
היום היה אמור לעלות לדיון בבית הנבחרים – הבית התחתון של הפרלמנט הבריטי – תיקון ל'חוק הבטיחות ברשת', שמבקש להטיל על ענקיות הטכנולוגיה, כמו הרשתות החברתיות של מטא וטוויטר ומנוע החיפוש של גוגל, הרבה יותר אחריות לשמירה על המשתמשים בכלל, ועל קטינים בפרט.
בעוד שמזכירת התרבות, מישל דונלן, וראש הממשלה התכוונו להסתפק באיום בקנסות בגובה 10% מההכנסה העולמית השנתית על חברות שייכשלו בציות לחוק, ובמקרים קיצוניים אף חסימה של שירותיהן בבריטניה, המורדים מהמפלגה השמרנית דרשו להוסיף אחריות פלילית אישית על מנהלי החברות, עם איום בעד שנתיים מאסר על כאלה שהחברות שלהן תיכשלנה ביישום סעיפי החוק להגנה על ילדים.
בין המורדים נמנו מנהיג המפלגה לשעבר איאיין דאנקן סמית', מזכירת הפנים לשעבר פריטי פאטל ומזכירת העסקים לשעבר אנדריאה לידסום. אתמול (שני), לאחר מו"מ מול שרת התרבות, הודיעו הצדדים על פשרה במסגרתה השינויים הללו ייכנסו לתיקון המוצע לחוק. הדבר יבוא עם ניסוח שיטיל עונש על בכירים ש"הסכימו או העלימו עין מדרישות האכיפה, תוך סיכון בגרימת נזק כבד לילדים", אך יחריג כאלה ש"פעלו בתום לב על מנת לציית (לחוק) בדרך פרופורציונלית".
מדובר באחת מהצעות החוק המחמירות ביותר שהוצעו אי פעם במדינה דמוקרטית, לצד חוק דומה שעבר לאחרונה באירלנד. לאחר הדיון בתיקון שהתחיל היום בבית הנבחרים, צפוי להתקיים בחודש הבא דיון בתיקון בבית הלורדים – הרשות המחוקקת בבריטניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה