דיגיטל וטק

נחשף: מה גרם לכישלון השיגור ההיסטורי בדרך לחלל?

וירג'ין אורביט של ריצ'ארד ברנסון חשפה פרטים ראשונים לגבי הסיבה שתשעת הלוויינים שהיתה אמורה להוביל לחלל לא הגיעו לשם. מצד שני, היא נמנעת מלהגיד מה כן קרה להם – ואחת החברות שפיתחו את הלוויינים זועמת ודורשת פיצוי
יאיר מור |  3
חלל (צילום דוברות משרד המדע והטכנולוגיה tuphr)
שלושה ימים לאחר שהשיגור ההיסטורי שלה – הפעם הראשונה שמשהוא משוגר לחלל מאדמת בריטניה – נכשל, חברת וירג'ין אורביט של המיליארדר ריצ'ארד ברנסון חשפה סוף סוף מידע ראשונה לגבי הסיבה לתקרית.
לדבריה, 'השלב הראשון' של הטיל – זה שמוצת בתחילת השיגור (שנזכיר כי במקרה של וירג'ין אינו מתרחש מהקרקע אלא מגחונו של מטוס בואינג 747 בגובה של 35,000 רגל) – עבד כצפוי, ולאחר ההפרדה שלו נדלק גם השלב השני, או בשמו האחר 'השלב העליון' – אלא ש"בנקודה כלשהיא במהלך טיסתו של הטיל בחלל, השלב העליון חווה חריגה. האירוע החריג הזה עצר את המשימה, כאשר רכיבי הטיל והמטען שלו צנחו אל הארץ בתוך טווח הבטיחון המאושר מבלי שהגיעו למסלול".
במלים אחרות: משהוא גרם לחלק הקטן יותר של הטיל, המיועד לשלבים האחרונים לפני שחרור הלוויינים בחלל, לעצור את הטיסה ולצנוח עם המטען אל האוקיינוס בשטח שתוכנן מראש 'לספוג' אבדות אם תהיינה כאלו. מעניין לציין כי החברה לא ציינה מדוע היא לא מנסה למשות את המטען מהים.
החברה הוסיפה כי פתחה בחקירה מעמיקה למציאת הסיבה המדויקת לחריגה, וכי "אנו מצפים לשוב לנמל החלל בקורנוול לשיגורים נוספים, ונמצאים בדיונים פעילים מול גורמי עניין מסחריים וממשלתיים בבריטניה על מנת להתחיל בתכנון הזדמנויות למסימות להמשך השנה הנוכחית". בינתיים, היא תמשיך לשגר לוויינים מארה"ב.
ג'ון בקנן, מנכ"ל חברת הורייזון שפיתחה את אחד מתשעת הלוויינים שהיו על הטיל, אמר לניו-יורק טיימס כי הפיתוח עלה לסטארטאפ הזעיר 4 מיליון דולר. "עבור חברה בגודל שלנו, ההפסד הזה, אם לא יוחזר, עלול להיות סופני".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המשהו הזה נקרא "רקיע" ולא סיפרו להם שאי אפשר לצאת מפה (ל"ת)
    מישהו 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לטפשות אין גבולות
    ארמגדון 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כנראה דתי חרדלי או חרדי. כי אתה פשוט בור. לא רציתי להגיד טיפש. מזמן כבר יצאו מכדור הארץ.
    סגור
  • 1.
    למה שמתם תמונה של הלווין ונוס?
    מידד 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע לכם, שתמצאו מומחה תוכן בנושא חלל, כדי שלא תשימו תמונות לא קשורות. לשים תמונה של הלווין ונוס, בכתבה על כשלון שיגור של וירג'ין אורביט, זה כמו לכתוב שארגנטינה זכתה בגביע העולם, ולשים תמונה של רונאלדו. קצת השקעה לא תזיק :-)
    סגור