דיגיטל וטק

מאסק נגד טראמפ: ההחלטה הדרמטית של בעלי טוויטר

הרשת החברתית שביטלה את חסימתו של הנשיא לשעבר לפני פחות מחודש חוסמת את כל הרשת החברתית שלו, לצד אלו של מארק צוקרברג ומנכ"ל ווייז לשעבר נועם ברדין
יאיר מור | 
דונלד טראמפ ואילון מאסק (צילום אינסטגרם)
פחות מחודש לאחר שהחזיר לחיים את חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הערב (ראשון) ביצע אילון מאסק מהלך שלא רק מאפס כל סיכוי לפיוס בין טראמפ לרשת החברתית שחסמה אותו לפני כמעט שנתיים, אלא סביר להניח שיגרור גל תביעות, גם מצד טראמפ וגם מצד גורמים נוספים – בצדק מוחלט.
לפי סדרת ציוצים שפורסמה על ידי ערוץ התמיכה של טוויטר, "אנו מודעים לכך שרבים ממשתמשינו פעילים ברשתות חברתיות אחרות. עם זאת, לא נאפשר יותר קידום חינמי של רשתות חברתיות מסוימות בטוויטר. ליתר דיוק, נסיר חשבונות שנוצרו במיוחד למטרת קידום רשתות חברתיות אחרות ותוכן שמכיל קישורים או שמות משתמש לרשתות הבאות: פייסבוק, אינסטגרם, מאסטודון, Truth Social (הרשת החברתית של טראמפ; י"מ), Tribel ו-Post (רשת חברתית שהשיק לאחרונה מנכ"ל ווייז לשעבר, נועם ברדין; י"מ)". בעמוד המדיניות, שמכיל את כל הפרטים אודות ההחלטה הדרמטית, הוסיפה החברה לרשימה גם את Nostr, כמו גם אתרים ייעודיים לריכוז קישורים לכל הפרופילים של משתמש כלשהוא ברשת, כמו Linktr.ee ו-Lnk.bio.
 
טוויטר גם הדגישה שהיא לא מחרימה את המתחרות באופן מוחלט: "אנו עדיין מאפשרים פרסום כפול של תוכן מכל רשת חברתית" – כלומר, החברה מעודדת שימוש באפליקציות מתחרות שכוללות אפשרות להעלות תוכן לטוויטר במקביל. בנוסף, "העלאת קישורים או שמות משתמש לרשתות חברתיות שאינן מופיעות ברשימה לעיל אינה מפרה את המדיניות הללו".
רשת חברתית אחת כזו, שלא כלולה ברשימה, היא טיקטוק. נראה שלא מדובר במקרה: אילון מאסק מאוד אוהב את חשבון הטוויטר Libs of TikTok, שמשתף סרטונים הזויים של משתמשי טיקטוק מהשמאל הפרוגרסיבי, בעיקר סביב נושאי חינוך מיני אולטרא-פרוגרסיבי לילדים. אם היה כולל את החברה ברשימה, החשבון הזה צריך היה להיחסם – ונראה שהוא פשוט מפלה לטובה את מה שיש לו סימפתיה אישית אליו.
מעניין לציין כי גם פארלה וגטר, שתי רשתות חברתיות אחרות שנפתחו על ידי תומכי טראמפ, אינן נמצאות ברשימה – אך דווקא Truth Social שלו, כאמור, נמצאת בה. לא ברור מה הסיבה להבחנה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה