דיגיטל וטק

המתחרה החדשה של ווייז ומוביט בישראל: אפל

אפל השיקה בישראל את אפליקציית המפות שלה, הכוללת ניווט בנהיגה, בהליכה ובתחבורה הציבורית. היא מציעה גם תכונה שימושית מאוד שעד היום ישראלים לא נהנו ממנה – אך גם מספר חסרונות משמעותיים מול ווייז, גוגל מאפס, מוביט ורב-פס
יאיר מור |  1
נהיגה (צילום freepik)
חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם התחילה הבוקר (חמישי) בהשקת של שירות המפות שלה בישראל, עשור שלם לאחר שהושק במדינות מרכזיות בעולם.
שירות Apple Maps, בניגוד למתחרה הגדול גוגל מאפס, אינו מתבסס על מידע שנרכש מחברות חיצוניות, אלא נאסף ומעודכן על ידי אפל עצמה. מצד אחד, זה אומר שהיא אחראית על כל מה שמופיע במפות הללו. מצד שני, זה אומר שאין כמעט סיכוי שסגירת רחובות ושינויים דומים יעודכנו בתדירות בה זה קורה בווייז.
הממשק של אפל מאפס סטנדרטי למדי, ומציג רחובות, כבישים, פארקים ונחלים, וגם את רוב הבניינים בישראל כעצמים תלת-ממדיים אפורים. עם זאת, רק כמה בניינים בודדים, כמו הכנסת ומוזיאון תל אביב, מופיעים כמודלים של הבניינים האמתיים בצבע מלא.
יתרון אחד של שימוש במפות אפל לעומת אלו של גוגל או ווייז הוא סירי: העוזרת הקולית של אפל היא היחידה בעולם שתומכת בעברית, כך שניתן לחפש יעדים תוך כדי נהיגה בדיבור בעברית, ולא צריך להסתבך בדיבור באנגלית או להתחיל להשתמש במסך המגע בזמן נהיגה. כך, למשל, ניתן לדווח על מצלמות מהירות, תאונות דרכים וכדומה. האפליקציה תציג לנהגים אחרים את הדיווחים הללו, לצד דיווח על פקקים על סמך איסוף מידע של החברה מכלל המכשירים המחוברים לשירות.
אפל שילבה באפליקציה גם אפשרויות ניווט בהליכה להולכי רגע במציאות רבודה – כלומר, תוך החזקה של המכשיר לפני הפנים והצגה של הרחוב כפי שהוא נראה דרך מצלמת המכשיר ועל גביו הנחיות ההליכה – וניווט בתחבורה ציבורית – אך זה מבוסס כרגע על לוחות זמנים, ולא מערכות ה-GPS המותקנות על האוטובוסים.
אפליקציית המפות של אפל זמינה למשתמשי אייפון בלבד – כלומר, רק כשליש מתושבים ישראל, לפי נתוני מכירות סמארטפונים בארץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניווט בהליכה
    נועם 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הניווט בהליכה בar נמצא גם בגוגל מפות והוא זמין רק לטלפונים בעלי חיישן של מצפן.
    סגור