דיגיטל וטק

"כשראש רשות מקומית רוצה להניע מהפכה - הוא יורק דם"

ראש מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי, בפאנל הדיגיטל של וועידת השלטון המקומי לחדשנות: "קיים פער - הציבור פונה לרשויות בכלים דיגיטליים של המאה ה-21, בעוד שהרשות עונה לו בכלים של המאה ה-20 ועם תוכן של המאה ה-19"
מערכת ice | 
פאנל דיגיטל מוני אקספו (צילום מוני אקספו)
מרכז השלטון המקומי, מקיים זו השנה השישית את וועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2022 במתחם אקספו תל אביב בגני התערוכה. הוועידה שנערכת בין התאריכים 6-8 לדצמבר, מהווה את מקום המפגש הפורה ביותר לשיתופי פעולה בשלטון המקומי בישראל, עבור מעל 12,000 משתתפים מדי שנה. בין כלל הדוברים שנשאו דברים בועידה, התקיים גם פאנל דיגיטל. הנה כמה דברים מעניים שיצאו ממנו:
ראש מערך הדיגיטל הלאומי - שירה לב עמי: "קיים פער - הציבור פונה לרשויות בכלים דיגיטליים של המאה ה-21, בעוד שהרשות עונה לו בכלים של המאה ה-20 ועם תוכן של המאה ה-19. האתגר של הדיגיטל הוא מאוד גדול. זה לא קל וברור. כשראש רשות מקומית רוצה להניע מהפכה - הוא יורק דם. זה קושי אמיתי שמועצם בסביבה שלטונית. המטרה שלנו שזה יהיה קל. זה דורש שת"פ בין משרד הממשלה למערך הדיגיטל לרשויות אנחנו רוצים להעביר את הרשויות המקומיות לענן ולשלב אותם במסגרת פרויקט נימבוס. אני מסכימה עם הטענה שהרשויות המקומיות לא יודעות ולא דוברות את השפה הדיגיטלית. יש פער. צריך לאפשר כלים ולספק את מה שהדיגיטל יכול לתת, שזהו לתקשר עם הציבור בצורה שהיום אנחנו מתקשרים באמצעים דיגיטליים. מאחורי הקלעים ליצור ממשל יעיל יותר המאפשר לנו חיבורים. בין הרשויות, בתוך הרשות ובין השלטון המקומי והמרכזי. להעניק פלטפורמות מעניקות את קפיצת המדרגה".
מנכ"לית CR קשרי קהילה, ברוריה נעים ארמן: "הציבור צריך לעכל את השינוי הדיגיטלי. ברור שעד סוף העשור הבא אנחנו מדברים על פחות מפגשים ישירים עם האזרחים. האתגר הגדול ביותר זה לאפיין ערך אנושי. עיין ערך הבנקים שהלכו קדימה עם המהפכה הדיגיטלית ושכחו את הפן האנושי. אסור לשכוח את הממשק האנושי. לקראת 2030 התושבים יהיו יותר מעורבים. יהיה להם הרבה יותר מידע וידרשו יותר והרשויות חייבות את הכלים המתאימים להתמודד עם זה. יש חוסר אמון וצריך לתת כלים. הרבה פעמים לציבור יש את הידע והחוכמה וצריך לשתף אותו.
ראש מועצת אלפי מנשה, שי רוזנצוויג: "בפרויקט נימבוס לא לקחו החשבון את הצרכים של הרשויות המקומיות. חסר לנו הכל היום ברשויות המקומיות. ברגע שהממשלה תחליט שהרשויות צריכות להתקדם יהיה אפשר להתקדם. רוב הרשויות המקומיות היום לא מוגנות בהגנת סייבר סבירה. מזל שהשלטון המקומי הרים את הכפפה והקים מרכז חדשנות לרשויות המקומיות. אבל אם הממשלה הייתה מתערבת היינו במקום אחר. הרשויות לא מדברות את השפה העכשווית ואין להן דרך. זה החלום אבל אנחנו עוד לא שם וזאת העבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה