דיגיטל וטק

טוויטר הפסידה במונדיאל: זה מה שקרה לה בשבוע הראשון

מונדיאל הוא בדרך כלל תקופת הזוהר של הרשת החברתית הקטנה יחסית, שנהנית מתדמית של מקור טוב יותר לעדכונים מהירים. אלא שהשנה זה לא עוזר לה, והיא כל כך נואשת שהחלה להציע ללקוחות הצעות 'אבסורדיות'
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום pixabay)
גביע העולם בכדורגל הוא בד"כ אחת מתקופות השיא בטוויטר, מאחר שהעדכונים בזמן אמת על תוצאות ותקצירי משחקים שעולים אליה לפני כל רשת חברתית אחרת הופכים אותה למרכז תשומת הלב וליעד אטרקטיבי מאוד לפרסום במהלך המשחקים. אלא שהשנה,  לפי מקורות בחברה, לא רק שהמונדיאל לא מושך יותר מפרסמים משבוע רגיל, אלא אף פחות.
העיתון ניו-יורק טיימס דיווח בסוף השבוע כי במהלך השבוע הראשון של המשחקים בקטאר פספסה טוויטר את תחזית ההכנסות מפרסום של עצמה בלא פחות מ-80%. למעשה, לפי שלושת המקורות ששוחחו עם העיתון, במקור צפתה טוויטר כי בשלושת החודשים האחרונים של השנה היא תכניס מפרסומות 1.4 מיליארד דולר – מעט פחות מ-1.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, בשל המשבר שגרם למפרסמים קטנים יותר להקפיא תקציבי פרסום. אלא שבפועל, היא נאלצת להוריד את הסכום הנמוך ממילא הזה עוד ועוד – תחילה ל-1.3 מיליארד דולר, וכעת ל-1.1 מיליארד בלבד, כלומר כ-50% פחות מלפני שנה.
הסיבה לירידה החדה בהכנסות היא, כמובן, השינוי הדרמטי שעובר על טוויטר בחודש מאז השתלטות אילון מאסק על הרשת החברתית. מפרסמים מאוד לא אוהבים, כנראה, גם את העובדה שהאנשים שאיתם היו רגילים לנהל את הקשרים נעלמו פתאום, וגם את השינויים במדיניות שבמסגרתם מבוטלת הצנזורה על אנשים ותכנים שעד כה צונזרו על ידי החברה.
רבים מהמפרסמים ברשת החברתית עצרו לחלוטין את הפרסום בה – ולפי הניוזלטר העסקי Marketing Brew, הדבר הוביל את טוויטר להצעה נואשת למדי לסוכנויות פרסום בשבועות האחרונים: על כל דולר שהן יוציאו על פרסום מעל רף מסוים, טוויטר תעניק לפרסומות שלהן הגדלה של החשפיה על חשבונה. כך, בארה"ב, חברה שתפרסם ב-250,000 דולר תזכה להגדלת החשיפה לפרסומות ב-25% על חשבון טוויטר, חברה שתפרסם ב-350,000 דולר תזכה בהגדלת החשיפה ב-50% וחברה שתוציא בין חצי מיליון למיליון דולר תזכה ב-100% - כלומר חשיפה כפולה מכפי שהמחיר אמור לספק לה. לפי אחת הסוכנויות שההצעה הזו הוצעה לה, מדובר בהבטחה 'אבסורדית', במובן שהיא כמעט טובה מכדי שאפשר יהיה לסרב לה.
למרות כל זאת, המפרסמים כנראה לא מזדרזים לחזור: לפי מקורות בחברה, במאי, מייד לאחר שאילון מאסק הציע לרכוש את טוויטר, עמד מספר המפרסמים בה על 3,980. באוקטובר הוא צנח ל-2,315 בלבד. אפל, שהוציאה השנה 180 מיליון דולר על פרסומות ברשת החברתית למרות שבין השתיים היו הסכמים שדיברו על 150 מיליון 'בלבד', עצרה את הפרסום ואף איימה להסיר את האפליקציה מהחנות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה