דיגיטל וטק

17 דקות ביוטיוב יכולות לשנות לכם את החיים

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אסקס מגלה כי בילוי של 17 דקות ביוטיוב באנשים שמדברים בגילוי לב על המאבקים שלהם בבריאות הנפש, הובילו לכך שהדעות הקדומות של הצופים כלפי מצבים נפשיים ירדו בשמונה אחוזים
מערכת ice | 
יוטיוב (צילום unsplash)
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אסקס מגלה כי בילוי של זמן קצר ביוטיוב יכול לסייע רבות בהפחתת דעות קדומות בנושא בריאות הנפש. מחברי המחקר גילו כי 17 דקות של צפייה ביוטיוב באנשים שמדברים בגילוי לב על המאבקים שלהם בבריאות הנפש, הובילו לכך שהדעות הקדומות של הצופים כלפי מצבים נפשיים ירדו בשמונה אחוזים.
צוות המחקר יצא במקור לנתח ולחקור כיצד קשרים שחשים אנשים כלפי יוצרי תוכן ביוטיוב שהם צופים בהם להשפיע על ההתנהגות שלאחר מכן. עבור הפרויקט הזה, מאות אנשים התבקשו לצפות בסרטונים של אישה המדברת על אבחון הפרעת האישיות הגבולית שלה (BPD), כמו גם בתפיסות שגויות נפוצות לגבי המצב. לאחר 17 דקות בלבד של צפייה באישה, ירדו רמות הדיווח של דעות קדומות מפורשות וחרדה בין-קבוצתית.
כמו כן, כ-10% מהנבדקים אף נקטו בפעולות לתמיכה ביוזמות שונות לבריאות הנפש, כגון גיוס כספים וכדומה. "זהו מחקר מרגש שהוא חיוני בהתחשב בהשפעה שיש לתוכן מקוון על חייהם של אנשים. יש יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים ביוטיוב מדי כל חודש וזה יכול להוות השפעה עצומה על השיחה העולמית", אומר מוביל המחקר, ד"ר שעבה לוטון, בהודעה לתקשורת.
"רצינו לראות אם יוצר שמדבר על הפרעת בריאות הנפש שלו יכול להשפיע לטובה על האנשים שצופים בהם. נראה שזה המקרה, וסימנים לכך שלרמות נמוכות יותר של דעות קדומות יש השפעה ארוכת טווח הם דרך מרגשת לחקור", הוסיף לוטון. המחקר כלל סך של 333 משתתפים בגיל ממוצע של 26. כל הנבדקים השתתפו בסקר מקוון, והחלוקה בין המינים הייתה כדלקמן: 191 נשים, 126 גברים ושלושה אנשים שאינם בינאריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה