דיגיטל וטק

מהפכה באייפון: אפל מודיעה על השינוי הגדול בתולדות הסדרה

בכיר בחברה הודה כי אחד הדגמים הבאים של האייפון יביא איתו את השינוי הגדול ביותר בתולדות הסדרה, אך טען כי מדובר בשינוי שאינו לטובת הצרכנים וכי החברה מבצעת אותו רק בגלל שלא נותרה לה ברירה

יאיר מור |  5
אפל (צילום freepik, shutterstock)
מכשירי אייפון עומדים להשתנות באופן דרמטי. כל כך דרמטי, למען האמת, שאפל לא מפסיקה להתלונן על השינוי הזה, שהיא לא באמת רוצה לעשות אך לא נשארה לה ברירה.
לפנות בוקר לפי שעון ישראל עלה לערוץ הטוויטר של העיתון וול-סטריט ג'ורנל קטע מוועידת LiveTech של העיתון, שבו הודה בכיר באפל שהחברה עומדת לבצע את אחד השינויים הגדולים ביותר בהיסטוריה של האייפון באחד הדגמים הבאים.
הבכיר הזה הוא גרג ג'וֹזְוויאַק, סגן נשיא בכיר לשיווק בחברה, שהתראיין יחד עם קרייג פדריגי, סגן נשיא החברה להנדסת תוכנה, לכתבת הטכנולוגיה של העיתון, ג'ואנה סטרן. כאשר סטרן שאלה אותו בקשר לחוק שעבר לאחרונה בפרלמנט האירופי, ומחייב את כל מכשירי החשמל להגיע עם שקעי טעינה בתקן USB-C, הוא ענה: "ברור שניאלץ לציית".
"אין לנו ברירה, כפי שיש לנו במקומות אחרים בעולם, האם לציית לחוקים מקומיים", אמר ג'וזוויאק, והוסיף: "אך אנו חושבים שהגישה יכולה היתה להיות טובה יותר לסביבה וטובה יותר עבור הצרכנים שלנו אם הממשלה לא היתה כל כך מגבילה".
הוא אף הסביר את הדבקות של אפל בשקע הטעינה הקנייני שלה, "לייטנינג", כך: "זה חיבור די טוב, וליותר ממיליארד משתמשים כבר יש אותו – יש להם כבלים, יש להם מה שהם צריכים, יש להם רמקולים איתו שעובדים, יש להם כל מיני סוגים של... מערכת שלמה (של אביזרים) שעובדת איתו. לרוב צרכני האייפון, לא לכולם, זה בעיקר בשביל טעינה. לייטנינג טוען די טוב".
מדובר בטענות שיש צורך לפרק לגורמים: ראשית, לאפל אין ברירה בשום מקם אם לציין לחוק המקומי, מאחר שכל ממשל מקומי יכול לאסור על מכירת מכשירי החברה בתחומו, ולגרום לה להפסדים משמעותיים; שנית, הגישה של האיחוד האירופי היתה ידידותית לסביבה הרבה יותר מזו של אפל, שהחליפה כבר פעמיים בשנים האחרונות את מטעני האייפון ובכל פעם כפתה על משתמשים לרכוש מטענים חדשים; אבל הטענה המופרכת ביותר נוגעת ליתרונות של לייטנינג – לא רק שהוא לא טוב יותר בטעינה מ-USB-C, אלא שמכשירים המצוידים בתקן האחרון נטענים היום במהירויות גבוהות פי ארבעה וחמישה מאלה של אפל, וחוסכים למשתמשים זמן רק של חיבור למטענים.
אפילו אפל עצמה כבר העבירה מיוזמתה את כל יתר המכשירים שלה – מחשבי מק וטאבלטי אייפד – לשקעי USB-C, כך שהיא עצמה מודה שמדובר בשקע העדיף.
גוזוויאק סירב לומר מתי יגיעו אייפונים על שקעי USB-C, אך ציין כי "האירופאים מכתיבים את התזמון עבור צרכנים אירופאים". החוק האירופי תקף החל מאוקטובר 2024, ולכן מתבקש שאייפון 16 (לא 15, שיגיע עוד כשנה) יצויד כבר בשקע זהה לכל שאר מכשיר בעולם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכתבה לא מדוייקת !
    איציק 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פניתי בשם אישתי שעובדת בתור מטפלת של נכה צה״ל יותר מ- 300 שעות בחודש . אישתי סובלת מסכרת ( מזריקה אינסולין כל יום ) , וסובלת מירידת שמיעה עד שימוש במכשירי שמיעה בשתי האוזניים . ומשלמת מעל 1000 שקל מס הכנסה בחודש . התשובה שקיבלתי הייתה : ״ אי רצון בטיפול ״ , ותשובה סתמית !!!!
    סגור
  • כתבים בשקל וחצי
    ממש משנה 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמרטוטי רצפה חסרי חיים ותוכן
    סגור
  • 3.
    כתבה גרועה
    מישהו 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבות שלכם גרועות, חבל, יש לכם תוכן טוב אבל דרך הכתיבה פשוט מבישה.
    סגור
  • 2.
    איפה העורך של האתר? אתם לא עושים הגהה? (ל"ת)
    רועי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הכתבה מנוסחת גרוע 3 פעמיים אותם מילים
    כתבה מנוסחת גרוע 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוארת כמו סרט מתח , דיי לכותרות טיפשיות כדי למשוך קוראים , תכתבו תכלס עם נתונים מעניינים
    סגור