דיגיטל וטק

גוגל נגד מיקרוסופט: זה התחום שבו הן מתחרות ראש בראש

החברה האמריקאית מנהלת לפי דיווח חדש מו"מ להשקעה של מיליונים רבים בחברת בינה מלאכותית - דיווח שהודלף שעות בודדות לאחר שנודע כי מיקרוסופט נמצאת על סף השקעה דומה בחברה מתחרה
יאיר מור |  1
גוגל (צילום unsplash)
אלפאבית, חברת האם של גוגל, נמצאת במו"מ להשקעה של 200 מיליון דולר בסטארט-אפ הבינה המלאכותית הקנדי Cohere, כך דיווח בסוף השבוע העיתון וול-סטריט ג'ורנל.
קוהיר נוסדה ב-2019 ועוסקת בבינה מלאכותית לניתוח ועיבוד שפה אנושית (קול וטקסט), למטרת יצירת יישומים עסקיים. לפני כשנה הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי בן מספר שנים עם גוגל, במסגרתו תספק חטיבת הענן של האחרונה את כוח המחשוב לבינה המלאכותית של החברה הקנדית.
לפי הג'ורנל, קוהיר ניהלה מו"מ לשיתוף פעולה דומה גם מול ענקית שבבי הגרפיקה והבינה המלאכותית אנבידיה. גוגל ואנבידיה סירבו להגיב לידיעה, ואת דוברות קוהיר לא הצליח הג'ורנל להשיג.
הדיווח ציין כי אין כל מידע לגבי שוויה המוערך של קוהיר, מלבד סכום הגיוסים הכספיים שלה עד כה - 170 מיליון דולר. עם זאת, ברור שתזמון ההדלפה אודות המו"מ אינו מקרי: היא הגיעה שעות בודדות לאחר שהג'ורנל ו-The Information דיווחו שניהם על מו"מ מקביל בין מיקרוסופט ל-OpenAI, חברה בולטת אחרת מתחום הבינה המלאכותית. האחרונה מוערכת כבר בכ-20 מיליארד דולר, וגוגל כבר רכשה ב-2014 את אחת החלוצות בתחום, DeepMind, תמורת כ-400 מיליון דולר. מעניין לציין כי קוהיר נוסדה על ידי איידן גומז, שהתמחה בחטיבה שהוקמה בגוגל לאחר רכישת דיפמיינד.
לפני שבוע הודיעה StabilityAI, מתחרה אחרת בתחום המוכרת בעיקר כמפתחת מערכת בשם StableDiffution ליצירת תמונות מתיאורים טקסטואליים, על גיוס של יותר מ-100 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גוגל בדרך למטה. לא ענן ועכשיו
    קורא במספרים 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לא פרסום.. טיקטוק תיקח אותה משם ואפל מהצד השני. חכו לפיטורים המוניים.
    סגור