דיגיטל וטק

גוגל תחת מתקפה: מנסה לשבש את קמפיין הבחירות

המפלגה הרפובליקנית בארה"ב תובעת את גוגל בטענה כי החברה נוקטת צד לקראת בחירות אמצע הקדנציה במדינה, ומנסה למנוע מהמיילים של המפלגה הימנית להגיע לתומכים פוטנציאליים, בעוד מיילים של המפלגה היריבה מקבלים "פטור"
יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, freepik)
המפלגה הרפובליקנית האמריקאית הגישה תביעה נגד גוגל, בטענה כי ענקית הטכנולוגיה, המנהלת את שירות המייל הצרכני הגדול בעולם, מקפחת אותה בסינון מיילים כדי להקשות עליה להגיע לתורמים ותומכים.
לפי התביעה, שהוגשה לבית דין מחוזי בקליפורניה, גוגל "שנמכה מיליונים של מיילים של RNC (ראשי תיבות של 'הוועידה הלאומית הרפובליקנית' - שמה הרשמי של המפלגה; י"מ) לתיבות הספאם של תורמים ותומכים אפשריים במהלך נקודות מכריעות ב(תקופת)גיוס הכספים לבחירות ובניית הקהילה".
המפלגה ממשיכה וטוענת כי "תזמון הסינון הבולט ביותר של גוגל מרשיע במיוחד: במהלך רובו של כל חודש, כמעט כל המיילים של RNC מגיעים לתיבות הדואר הנכנס של המשתמשים. (אך) בנקודת זמן דומה בסוף כל חודש, גוגל שולחת לספאם כמעט את כל המיילים של RNC. באופן מכריע, ומחשיד, תקופת סוף החודש היא באופן מסורתי פרק הזמן שבו גיוס התרומות המוצלח ביותר של RNC".
לפי התביעה, הבעיה נמצאת במרכזן של שיחות שקיימה המפלגה מול החברה בתשעת החודשים האחרונים, אך הן טרם הובילו לשינוי כלשהוא. מעבר לכך, בחודש שעבר השיקה גוגל פיילוט למניעת שליחה של מיילים פוליטיים לספאם - אך המפלגה הרפובליקנית בחרה לתקוף את הניסוי שאמור להבטיח לה יכולת להפציץ את התומכים במיילים שלא ביקשו, בטענה כי היא לא מספיק, ולפי מקורות אף לא טרחה להירשם אליו ולנסות אותו.
גוגל, מצידה, מסרה לתקשורת כי "כפי שאמרנו אמור וחזור, אנו פשוט לא מסננים מיילים על בסיס שיוך פוליטי. מסנני הספאם של ג'ימייל משקפים את פעילותם של משתמשים. אנו מספקים אימון והנחיות למטות בחירות, השקנו לאחרונה פיילוט מאושר על ידי FEC (ועדת הבחירות הפדרלית; י"מ) עבור שולחים פוליטיים, ואנו ממשיכים לעבוד על העברה של מירב המיילים תוך מזעור של הספאם הבלתי רצוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה