מדדים ומחקרים

מחקר: תומכי הרפובליקנים מצביעים באחוזים גבוהים בהרבה מהדמוקרטים

מחקר רחוב היקף עם כ-400 מיליון רשומות בוחרים בארה"ב מגלה כי צעירים, מיעוטים ותומכי הדמוקרטים נוטים להצביע הרבה פחות מאשר לבנים, אזרחים מבוגרים ומצביעים רפובליקנים. כמו כן, הקהילה והאזור משמעותיים אצל תומכי 2 המפלגות: מיעוטים נוטים יותר לחיות סביב מיעוטים אחרים שגם הם נוטים פחות להצביע
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
מחקר חדש המקיף מספר עצום של 400 מיליון רישומי מצביעים מבחירות שנערכו ב-2014 וב-2016 מוצא פערים משמעותיים בארה"ב באחוז הצבעה בין מגזרים שונים. המחקר החדש, שנערך על ידי אוניברסיטת בריגהם יאנג ואוניברסיטת וירג'יניה, מדווח שצעירים, מיעוטים ואלה שתומכים במפלגה הדמוקרטית נוטים להצביע הרבה פחות מאשר לבנים, אזרחים מבוגרים ומצביעים רפובליקנים. הקבוצות שהצביעו פחות נטו יותר לחיות באזורים שבהם גם השכנים שלהם לא הצביעו.
"אנחנו מגלים שהנסיבות של אזרחים אחרים שחיים סביבך ממלאות תפקיד חשוב בהצבעה", אומר שותף למחקר, ד"ר. מייקל ברבר, פרופסור למדעי המדינה של BYU, בהודעה באוניברסיטה. "חלק גדול מהמדינה מופרד - במיוחד על ידי גזע ומפלגתיות. מיעוטים נוטים יותר לחיות סביב מיעוטים אחרים שגם הם נוטים פחות להצביע. הדבר נכון לגבי מצביעי שתי המפלגות. דפוסים אלו יכולים ליצור מצב שגורם לדפוסים מתמשכים של אחוז הצבעה נמוך בקהילות מסוימות ממגוון סיבות".
הודות לנתוני קבצי הבוחרים שסופקו על ידי חברת הניתוח The Data Trust LLC, מחברי המחקר שילבו רשימות רישום בוחרים מכל 50 המדינות בארה"ב ויצרו קובץ של כ-400 מיליון רשומות בוחרים, המכסה שני מחזורי בחירות: בחירות 2016 לנשיאות ובחירות האמצע של 2014 לבתי הקונגרס. חוקרים מסבירים כי מערך הנתונים הזה היה "ייחודי בהיקפו וברוחבו", ומאפשר ניתוח חסר תקדים ומקיף של מפלגת הבוחרים ושיעורי הצבעה שכונה אחר שכונה. "לא נוכל להסתכל על שיעור ההצבעה בניתוח כה עדין ללא השימוש במערך הנתונים הלאומי החדש והעצום הזה", מוסיף ד"ר ברבר. המחקר פורסם לראשונה ב-PLoS ONE.
הנתונים מראים פערים בולטים בהצבעה לפי גזע. בשנת 2016, אזרחים לבנים הצביעו בשיעור הגבוה בין 9 ל-15 אחוזים מאשר אזרחים אפרו-אמריקאים, אזרחים אסייתים ואזרחים היספנים. בינתיים, בשנת 2014, פערי ההצבעה הגזעיים היו גדולים עוד יותר. הלבנים הצביעו בשיעור של 9 עד 18 אחוזים יותר מאשר מיעוטים.
מגמה דומה התגלתה על פי ההשתייכות הפוליטית. רפובליקנים היו בסבירות גבוהה יותר מדמוקרטים להצביע גם ב-2014 וגם ב-2016. באשר לגיל, אמריקאים מבוגרים (60+) הצביעו בשיעור גבוה בכ-40 נקודות אחוז מאשר אזרחים צעירים מתחת לגיל 30.
צוות המחקר מסביר שחלק ממגמות ההצבעה הללו מיוחסות להקשר חברתי. כאשר חוקרים שקלו את חלוקת אחוזי ההצבעה לפי קהילה, אזרחים שחורים והיספנים, דמוקרטים וצעירים היו בעלי סיכוי גבוה יותר לחיות במה שנקרא "מדברי הצבעה" - או מתחמים עם אחוז הצבעה נמוך משמעותית מהממוצע הארצי.
"מדבריות ההצבעה ממוקמות בכל רחבי הארץ. זה לא קל כמו פשוט להגיד שהם 'רק באזורים כפריים או עירוניים'", ד"ר. מסכם ברבר. "אנשים נוטים לחיות סביב אנשים שדומים להם. אם מיעוטים גזעיים נוטים פחות להצביע והם גרים סביב מיעוטים אחרים, לכל השכונה יהיה פחות סיכוי להצביע".
לסיכום, מחברי המחקר אומרים שהמגמות הללו לא יתהפכו אלא אם אזרחים ילחצו על נבחרי הציבור שלהם ליישם מדיניות ציבורית המתייחסת לנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה