דיגיטל וטק

למה צנחו הרשתות החברתיות בוול-סטריט בסוף השבוע?

מה הקשר בין הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וסנאפצ'ט, ענקית החיפוש גוגל וחברת שירותי הטלוויזיה רוקו, שגרם למניות של כולן לצנוח בוול סטריט ביום שישי? פעם נוספת, דו"ח אחד משפיע על תעשייה רחבה שרובנו אפילו לא מודעים לקיומה
יאיר מור | 
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
מפעילות של רשתות חברתיות פופולאריות, ושירותים אחרים שמוצעים בחינם ותלויים בעיקר בהכנסות מפרסום, רשמו בסוף השבוע ירידות משמעותיות בוול-סטריט.
ביום המסחר של יום שישי צנחה מניית מטא, מפעילת פייסבוק ואינסטגרם, ב-1.16%; טוויטר צנחה ב-4.86%; פינטרסט, הפופולארית בעיקר בארה"ב, קרסה ב-6.4%; רוקו, החברה שמספקת סטרימרים וטלוויזיות עם מערכת הפעלה שמסוגלת לרכז תכנים כמעט מכל מקור אפשרי יחד, ירדה ב-3.33%; וגוגל אמנם רשמה עלייה קלה של 0.94% - אך לעומת השוק מדובר למעשה בירידה נומינלית, שכן ביום המדובר עלה מדד S&P 500 ב-2.37%, מדד דאו ג'ונס ב-2.47% ומדד נאסד"ק ב-2.31%.
הסיבה לצניחה בכל אותן מניות שהזכרנו, והמניה שצנחה יותר מכולן יחד, היא סנאפ, מפעילת אפליקציית התקשורת סנאפצ'ט. זו צללה ביום שישי בלא פחות מ-28%, למחיר של 7.76 דולר, מחיר שהוא הנמוך ביותר שלה מאז פברואר 2019, וכמעט הנמוך ביותר מאז הנפקת החברה בבורסה ב-2017. מאז תחילת השנה היא איבדה מערכה כמעט 82%, ומתחילת השנה כ-86%.
מה שהוביל לצניחה של סנאפ, שגררה איתה את כל החברות התלויות בהכנסות מפרסום ברשת, היה הדו"ח של החברה שהוצג ביום חמישי בלילה לפי שעון ישראל. כפי שפרסמנו הבוקר, החברה רשמה צמיחה נמוכה מהצפוי בהכנסות, והורידה את התחזיות לרבעון הנוכחי לאפס צמיחה, בעקבות הימנעות מפרסמים מהשקעה בתקופת המשבר, שבה הסיכוי למשוך צרכנים לבזבז כסף הולך ופוחת.
מדובר באיתות מדאיג עבור התעשייה כולה, ולכן כל החברות שמתפרנסות בעיקר מפרסום ברשת הגיבו בירידות. עם זאת, כפי שניתן לראות, הגדולות ירדו פחות מהקטנות - זאת בשל תקווה מצד המשקיעים כי המפרסמים יימנעו בעיקר מפרסום בפלטפורמות קטנות יותר, בעוד אלו הנהנות ממיליארדי משתמשים ימשיכו למשוך פרסום בהיקף מספק כדי לשרוד את המשבר הכלכלי בלי פגיעה משמעותית ברווחיות. גם ברבעון הקודם אירעה בהלה דומה, כאשר דו"ח סנאפ הצניח את התחום כולו.
במהלך הימים הקרובים צפויות כל החברות המוזכרות כאן להציג את הדוחות שלהן, כך שלפני הבחירות בישראל נדע האם סנאפ היא תופעה יחידנית, או שמא אכן כל התעשייה מידרדרת בקצב מהיר מהצפוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה