דיגיטל וטק

סנאפצ'ט תסגור את המשרדים אחרי דו"ח נוראי

אפליקציית הרשת החברתית הפתיעה עם גידול במספר המשתמשים, אך המפרסמים בורחים ממנה בעקבות המשבר הכלכלי וסיבות נוספות. המניה צנחה בכמעט 30% ביום, וביותר מ-80% מתחילת השנה
יאיר מור | 
סנאפצ'ט בצניחה (צילום vecteezy)
חברת Snap, מפעילת הרשת החברתית סנאפצ'ט, הציגה בלילה שבין חמישי לשישי לפי שעון ישראל את אחד הדו"חות הגרועים בתולדותיה בפרט ובתעשיית ההייטק בכלל.
מצד אחד, הכנסות החברה ברבעון השלישי עמדו על 1.13 מיליארד דולר – צמיחה של 6% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 ורק מעט מתחת לתחזיות האנליסטים ל-1.14 מיליארד דולר. עם זאת, מספר המשתמשים היומי שלה זינק בתקופה הזו ב-19% ל-363 מיליון – הרבה מעל הצפי ל-359 מיליון.
החיבור של שני הנתונים הללו יחד הצביע על מגמה מדאיגה מאוד מבחינת המשקיעים: גם הצמיחה המפתיעה במספר המשתמשים לא הצליחה לעצור את האטת הצמיחה בהכנסות החברה לנתון הנמוך בתולדותיה, בשל המיתון שגרם לצניחה בהוצאה על פרסומות למשתמשי האפליקציה. הנתון המשמעותי ביותר מבחינה זו הוא הרווח הממוצע למשתמש – וזה צנח ב-19% ל-3.11 דולר לעומת ציפיות לנתון של 3.19 דולר. ואם זה לא מספיק, משתמשים בארה"ב בילו 5% פחות זמן באפליקציה – מה שדוחף מפרסמים לברוח ממנה לטיקטוק ואלטרנטיבות אחרות שבהם המשתמשים מבלים יותר, וכך רואים יותר פרסומות.
בנוסף, לרבעון הנוכחי, שכולל את מכירות החגים על כל הפרסום הנלווה אליהן, שינתה סנאפ את התחזיות שלה מצמיחה של 7% לעומת השנה שעברה לדריכה במקום.
כתוצאה מהדו"ח האיום, צללה מניית סנאפצ'ט ביום המסחר של יום שישי בלא פחות מ-28%, ושווי השוק שלה עומד כעת על 12.5 מיליארד דולר בלבד – מעט יותר משליש מהשווי שלה בסוף יום ההנפקה שלה ב-2017, שעמד על כ-33 מיליארד דולר. מתחילת השנה ועד הצגת הדו"ח ביום חמישי היא כבר הידרדרה ב-77%.
המצב הכספי הלא פשוט בסנאפצ'ט אינו עניין חדש. כבר מהרבעון הראשון היא החלה להוציא הודעות מלאות בהלה על האטה וקיצוצים, ובקיץ הודיעה על קיצוץ 20% מכוח האדם, שבמסגרתו סגרה את המשרד שלה בהרצליה. כעת, היא הודיעה כי תסגור גם את המשרד שלה בעיר סן פרנסיסקו, בשל העובדה שהוא "היה בשימוש קל (בלבד) על ידי חברי הצוות שלנו לאחר המעבר לעבודה גמישה". החברה תמשיך לאפשר לעובדיה בעיר להשתמש במשרדים שיתופיים בנוסח WeWork, אם כי מאז הקורונה היא עברה למודל שמעודד דווקא עבודה מהבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה