השוק

סנאפצ'ט בפאניקה: ההודעה שהצניחה את המניה ביותר מ-30%

מייסד ומנכ"ל סנאפ פרסם הודעה לפיה המגמות בשוק "הידרדרו רחוק יותר ומהר יותר מכפי שציפינו" והחברה תחזור להפסדים משמעותיים. המניה התרסקה לשווי הנמוך ביותר שלה זה יותר משנתיים
יאיר מור | 
סנאפצ'ט בצניחה (צילום vecteezy)
מניית סנאפ, החברה המוכרת כמפעילת אפליקציית התקשורת סנאפצ'ט, צנחה הלילה בקרוב ל-31% בשעות שלאחר המסחר בבורסת ניו-יורק שבה היא נסחרת, לאחר שבשעות המסחר ירדה ב-3.4%. סה"כ צנח שווי החברה תוך יממה מכ-37 מיליארד דולר ל-25 מיליארד דולר – השווי הנמוך ביותר שלה מאז הראשון במרץ 2020.
הסיבה לקריסה היתה הודעה כפולה שהוציא מייסד ומנכ"ל החברה, אוון שפיגל. במסמך שהוגש לרשות לניירות ערך (SEC) הזהירה החברה כי "סביבת המאקרו הידרדרה רחוק יותר ומהר יותר מכפי שצפינו כאשר הגשנו את הציפיות הרבעוניות שלנו בחודש שעבר. כתוצאה מכך, בעוד שהכנסותינו ממשיכות לגדול בהשוואה שנתית, הן גדלות לאט יותר מכפי שציפינו".
במכתב לעובדים שנשלח במקביל ציין שפיגל כי כתוצאה מהשינוי החד בציפיות החברה, היא תפספס את התחזיות של עצמה להכנסות ורווח למניה. "אנו מאמינים כעת שסביר כי נדווח על EBITDA מתואם מתחת לקצה הנמוך של טווח הציפיות שסיפקנו לרבעון הזה" – או, במלים אחרות, EBITDA שלילי, לאור העובדה שעם פרסום דו"ח הרבעון הראשון, שהיה אף הוא החמצה של תחזיות האנליסטים, צפתה החברה צמיחה של 20% עד 25% בהכנסותיה ברבעון הנוכחי, ו-EBITDA בין 0 ל-50 מיליון דולר.
סנאפ גם תאט את קצב העסקת העובדים החדשים לפחות עד סוף השנה. לדברי שפיגל, החברה תעסיק השנה עד 500 עובדים חדשים – האטה משמעותית לעומת יותר כ-2,000 עובדים חדשים בשנתיים הקודמות, שהביאו את מצבת עובדי החברה לכמעט 5,700 בסוף 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה