מדדים ומחקרים

נטפליקס חוגגת: המנויים נוהרים, המניה ממריאה

נטפליקס הפתיעה גם את השוק וגם את עצמה עם דו"ח מעולה, שכלל עלייה בכל המדדים ואף תוספת גדולה מהצפוי בגזרת המנויים החדשים. כתוצאה מכך זינקה מניית החברה בכמעט 15% בשעות המסחר המאוחר בוול-סטריט
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
חלוצת הזרמת הווידאו נטפליקס הציגה הלילה (רביעי) את הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2022, והצליחה לנפץ את כל התחזיות - גם אלו של האנליסטים וגם אלו שלה עצמה.
הכנסות החברה בחודשים יולי עד ספטמבר הגיעו ל-7.9 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 0.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וניפוץ של תחזיות האנליסטים ל-7.85 מיליארד דולר; הרווח התפעולי עמד על 1.5 מיליארד דולר, המהווים שולי רווח של 19.3%, והרווח הנקי עמד על 1.4 מיליארד דולר, או 3.10 דולר למניה, לעומת ציפיות ל-2.22 דולר בלבד.
ההפתעה הגדולה ביותר הגיעה בשינוי במספר המנויים, שאחרי שלושה רבעונים רצופים של ירידות עלה - ולא רק שעלה, אלא עשה זאת בקצב מהיר כמעט פי 2.5 מציפיות החברה, עם 2.41 מיליון מנויים יותר מאשר ברבעון הקודם, לעומת ציפיות לתוספת של מיליון מנויים בלבד.
"לאחר מחצית ראשונה מאתגרת, אנו מאמינים כי עלינו על דרך המלך להאצת הצמיחה", אמרה החברה בהודעה למשקיעים. "המפתח הוא לרצות את המנויים. זו הסיבה שאנו מתמקדים תמיד בניצחון בתחרות על (זמן) הצפייה בכל יום".
החברה ייחסה את העלייה במספר המנויים החדשים ללהיטים שעלו אליה במהלך הרבעון, כמו עונתה הרביעית של "דברים מוזרים", הסדרה התיעודית (שתיים, למעשה) על הרוצח הסדרתי ג'פרי דאהמר, הלהיט הקוריאני החדש "הפרקליטה ווּ" ועוד.
למרות הנתונים המצוינים, החברה הורידה את התחזיות הכלכליות שלה לרבעון הנוכחי - לא בשל מספר המשתמשים החדשים, שכעת היא צופה שיעלה ב-4.5 מיליון לעומת צפי קודם של פחות מ-4 מיליון, בין היתר בזכות ההשקה המוקדמת של המנוי המוזל - אלא בשל עליית שער הדולר מול מטבעות זרים, שמזיקה להכנסות של חברות אמריקאיות הפועלות במדינות אחרות. החברה צופה שהדבר יוריד את ההכנסה השנתית שלה בכמיליארד דולר מהתחזית המקורית, ואת הרווח התפעולי ב-800 מיליון דולר. למרות זאת, היא מצפה לסיים את השנה ברווח תפעולי של 5-6 מיליארד דולר, בעוד המתחרות שלה, לדבריה, תסיימנה את השנה בהפסדים תפעוליים של 10 מיליארד דולר יחד, בשל הצורך בהשקעות עתק לבנייה מהירה של התשתיות ומאגרי התכנים שמסוגלים להתחרות באלו של שירות שפועל כבר למעלה מעשור.
הדו"ח הזניק את מניית החברה ב-14.4% במסחר המאוחר בוול-סטריט, לאחר שבשעות המסחר הרגילות רשמה ירידה של אחוז ושלות-רבעי. כעת מוערכת המניה ב-275.50 דולר - המחיר הגבוה ביותר שלה מזה 7 חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה