דיגיטל וטק

מיקרוסופט מציגה את המחשב הראשון עם דור חמישי

חברת הטכנולוגיה האמריקאית הציגה שלושה מחשבים חדשים, שאחד מהם מגיע עם תקשורת סלולרית בדור חמישי וחיי סוללה של כמעט יממה שלמה
יאיר מור | 
Surface Pro 9 של מיקרוסופט (צילום יח"צ)
ענקית הטכנולוגיה מהעיר רדמונד שבוושינגטון פתחה אתמול את כנס המפתחים השנתי שלה, Ignite, בהכרזה על סדרת מכשירים חדשה ממשפחת Surface, שהושקה לראשונה לפני עשור בדיוק (כלומר באוקטובר 2012).
המכשיר המקורי בסדרה, Surface Pro, זוכה למהדורה תשיעית שמגיעה עם גוף אלומיניום מעוגל יותר, שמזכיר את עיצוב הטאבלטים של אפל - אלא שבצידו האחורי יש תעלת איוורור מסביב לשוליים ורגלים מובנית שניתן להציב בעזרתה את הטאבלט בכל זווית אפשרית כמעט.
ל-Surface Pro 9 מסך מגע בגודל 13 אינץ', עם קצת ריענון של 120 הרץ וטכנולוגיית עט המגע של הסטארטאפ הישראלי N-Trig, שאותו רכשה מיקרוסופט ב-2015 ב-30 מיליון דולר. העט עצמו קטן למדי, ומאוחסן בתוך תא מגנטי בכיסוי המקלדת הנתיק של הטאבלט, שמאפשר להשתמש בו כמו בלפטופ וכולל מקשים בגודל כמעט מלא ומשטח מגע גדול.
הפרט המעניין ביותר הוא המעבד: המחשב הרב-תכליתי החדש מגיע או עם מעבד מסדרת Core i החדשה של אינטל (דור 12), או עם מעבד SQ3 של קואלקום שנוצר במיוחד עבור מיקרוסופט וכולל קישוריות סלולרית בדור 5 וחיי סוללה של עד 19 שעות - עד כה, מחשבים עם מעבדים כאלו מעולם לא היו יכולים להיקרא "פרו", מאחר שהם לא מאפשרים שימוש שוטף בתוכנות שמשתמשי Windows רגילים אליהן. עדיין צריך לבדוק האם הפעם זה אכן השתנה.
סדרת הלפטופים בתצורה המסורתית של מיקרוסופט, שהוצגה לראשונה ב-2015, זוכה גם היא לעדכון קל בדמות Surface Laptop 5, שמגיע עם מסך בגודל 13.5 או 15 אינץ' ביחס תמונה של 3:2, מעבד מסדרת Core i-12 של אינטל, מקלדת שקטה, משטח מגע גדול, מסך מגע וחיבורי USB-A, USB-C ואוזניות.
החברה הציגה גם גרסה עדכנית ל-Surface Studio, המחשב השולחני המעוצב שלה לגרפיקאים ועורכי וידאו, שהוצג ב-2017 וכולל יחידה מרכזית "שוכבת" שממנה מזדקרים שתי זרועות שמחזיקות את מסך המגע הענק בגודל 28 אינץ' ויחס 3:2, שאותו אפשר להגביה ולהנמיך ולהטות למעלה ולמטה. הדור השני של המחשב מגיע עם מעבד אינטל Core i7 ומאיץ גרפי GeForce RTX 30600 של אנבידיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה