דיגיטל וטק

פייסבוק ואינסטגרם ישלמו ביוקר על השידורים החיים

שתי הרשתות החברתיות נתבעו על ידי חברה קטנה, שטענה כי אפשרות השידורים החיים שלהן הועתקה ממנה בעוד האפליקציה שלה נחסמה משימוש ברשתות החברתיות. מטא, מפעילת פייסבוק ואינסטגרם: הראיות שהוצגו במשפט מוכיחות בדיוק את ההיפך ממה שנפסק, בכוונתנו לערער

יאיר מור | 
פייסבוק (צילום pexels)
חבר מושבעים בבית משפט פדרלי באוסטין, בירת טקסס, קבע ביום רביעי האחרון כי מטא (פייסבוק לשעבר) מחויבת לשלם לחברה בשם Voxer פיצויים בגובה כמעט 175 מיליון דולר על הפרת פטנטים.
לפי התביעה, שהוגשה ב-2020, ווקסר הוקמה ב-2006 על ידי טום קאטיס, ששירת כסמל תקשורת ב"כומתות הירוקות" – כלומר הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב באפגניסטן. לדבריו, הוא ניסה לפתור בעיות תקשורת בשטח שבהן נתקל במהלך שירותו, ולאחר 5 שנים השיק את התוצאה כאפליקציית ווקי-טוקי לקהל הרחב.
ב-2012 ביקשה פייסבוק להיפגש עם ראשי ווקסר, וניהלה איתם מגעים ל"שיתוף פעולה אפשרי" – ניסוח שממנו משתמעת אחת משתי אפשרויות – או רישוי של הטכנולוגיה או רכישה של נכסי החברה לאותה מטרה סופית. לאחר שהמגעים לא הבשילו לעסקה במשך תקופה מסוימת, הגדירה פייסבוק את ווקסר כמתחרה וחסמה לה את הגישה לשימוש ברשת החברתית כדי להזמין חברים לשיחות – מה שבפועל הפך את השימוש בווקסר למאוד לא ידידותי.
ב-2015 השיקה פייסבוק את פלטפורמת השידורים החיים שלה, Facebook Live, וב-2016 את Instagram Live, שלדברי ווקסר התבססו שתיהן על שני פטנטים של החברה הקטנה שמידע עליהם הועבר לפייסבוק במסגרת המו"מ בין החברות ב-2012. למרות זאת, הענקית בחרה לא לשלם על השימוש בטכנולוגיה של ווקסר, למרות שבין השקת שני המוצרים נפגש קאטיס עם מנהל מוצר בכיר והתריע כי מדובר בהפרת הפטנטים של החברה שלו.
דובר מטעם מטא מסר בתגובה לפסיקה לאתר טק-קראנץ' כי "אנו מאמינים כי ההוכחות (שהוצגו) במשפט הראו (דווקא) שמטא לא הפרה את הפטנטים של ווקסר. בכוונתנו לבקש סעד נוסף, כולל הגשת ערעור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה