דיגיטל וטק

פייסבוק תשלם מיליונים לעובדת הבכירה שעזבה

דירקטוריון הרשת החברתית אישר העברה של מיליוני דולרים לטובת בכירה שפרשה לאחרונה מהחברה, בזמן שעובדים נוכחיים בפייסבוק נמצאים בכוננות פיטורים בעקבות בעיות תקציביות
יאיר מור | 
שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול לשעבר של החברה (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
דירקטוריון מטא (פייסבוק לשעבר) אישר בסוף השבוע תוכנית להמשך מימון אבטחתה של שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול לשעבר של החברה, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.
סנדברג, שעבדה בחברה 14 שנים, הודיעה בקיץ כי החליטה לפרוש, כאשר את תפקידה היא סיימה בסוף אוגוסט, ואת החוזה כעובדת מטא סיימה בסוף השבוע האחרון, עם תום חודש ספטמבר. עם זאת, רגע לפני שהיא הופכת ליועצת חיצונית וחברה בדירקטוריון שמקבלת רק מענקים ולא משכורת, אישר אותו דירקטוריון את המשך מימון האבטחה של סנדברג גם בביתה בקליפורניה וגם במהלך נסיעותיה מתחילה החודש הנוכחי ועד אמצע 2023 (כלומר 30 ביוני).
הסיבה לכך שמטא מממנת אבטחה לבחיריה בכלל, ולסנדברג בפרט, הוגדרה על ידי הדירקטוריון כ""איומים מתמשכים על בטחונה", אך לא פורט אילו איומים בדיוק מקבלת סנדברג. בנוסף, לא נמסר כמה כסף צפויה האבטחה שלה לעלות לחברה שהיא כבר לא עובדת בה, ועובדים אחרים בה צפויים לאבד בקרוב את תפקידם בעקבות הודאתו של המנכ"ל, מארק צוקרברג, כי היא נמצאת בתחילתו של גל קיצוצים. מה שכן ידוע הוא שבשנתיים הקודמות שילמה מטא במצטבר 50.2 מיליון דולר על אבטחתו של מארק צוקרברג – כך שהאבטחה של סנדברג ב-8 החודשים הקרובים מוערכת גם היא במיליוני דולרים.
פרישתה של סנברג מפייסבוק נעשתה אמנם מבחירה, והיא ממשיכה כאמור לכהן בדירקטוריון, אך השנים האחרונות שלה בתפקיד התאפיינו בצרימות רמות מאוד. מאז חשיפת שערוריית קיימברידג' אנליטיקה ב-2018 היא הואשמה בכך שדחפה את החברה למודל עסקי שפשוט דורס כל שמץ של פרטיות למשתמשים; ב-2019 היא ענתה לשאלתו של עורך ומגיש התוכנית next בקשת 12, דרור גלוברמן, מדוע פייסבוק מנסה כל דרך אפשרית למכר את המשתמשים, במשפט ההזוי: "זה לא ממכר במובן שלילי, אלא חיובי"; בשנה שעברה החלו להתרוצץ שמועות על נתק בינה לבין צוקרברג בעקבות מה שנחשב לכישלונותיה; ובמהלך השנה האחרונה דווח פעמיים כי היא ניצלה את תפקידה וכוחה, כאשר איימה על כלי תקשורת שהתכוונו לפרסם כתבות שליליות על בכיר הייטק שאיתו יצאה באותה תקופה, והשתמשה בכספי פייסבוק למימון הקידום לספר שהוציאה ואף לחתונתה השנייה, שנערכה השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה