דיגיטל וטק

פייסבוק באבל? "מספר 2 של צוקרברג" בחוץ

דירקטוריון מטא הצביע אתמול על מינוי חאבייר אוליבאן לסמנכ"ל התפעול במקומה של שריל סנדבר, שנחשבה האישה החזקה בחברה – ואף בעמק הסיליקון כולו
יאיר מור | 
שריל סנדברג, סמנכלית התפעול של מטא (צילום Moritz Hager / swiss-image.ch for World Economic Forum)
שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול האגדית של פייסבוק והאישה שרבים טוענים כי הפכה את הרשת החברתית הגדולה בעולם לעסק העצום שהיא היום, כבר לא: לפי מסמך שהגישה מטא לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) אתמול (שני), הדירקטוריון אישר בהצבעה את מינויו של חאבייֶר אוֹליבאן, שכיהן בשנים האחרונות כסמנכ"ל הצמיחה של החברה, לתפקיד סמנכ"ל התפעול.
סנדברג, לפי ההודעה, אמנם כבר אינה בתפקיד, אך תמשיך לקבל משכורת מהחברה במשך החודשיים הקרובים, ואחריהם כבר לא תיחשב עובדת החברה, אלא חברה בדירקטוריון בלבד – מה שאומר שלמעשה היא עדיין תקבל חבילת תגמול נדיבה מאוד.
כזכור, ההודעה על פרישתה של סנדברג הגיעה לפני חודשיים, לאחר תקופה ארוכה של דיווחים אודות התקררות במערכת היחסים בינה לבין מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, וחקירות נגדה בחשד לניצול כוחה להשתקת חשיפה תקשורת לא נעימה עבור מנכ"ל ענקית המשחקים אקטיוויז'ן, בובי קוטיק, שאיתו יצאה בין השנים 2016 ו-2019.
סנדברג הגיעה לפייסבוק לאחר כהונה מוצלחת בתפקיד דומה בגוגל. בשני המקרים, היא הגיעה לחברת אינטרנט עם המוני משתמשים אך ללא יכולת אמתית להפוך אותם להכנסה, והובילה אסטרטגיות שונות שהניבו לחברות הכנסות מניצול המידע על משתמשיהן למכירת פרסומות – לעתים קרובות באופן שעורר ביקורת רבה על הפרת הפרטיות של המשתמשים. עם זאת, בשנים האחרונות נטען כי לאחר שהאסטרטגיה הזו סיבכה את פייסבוק בצרות בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, התחיל צוקרברג להקשיב לסנדברג פחות ופחות ואף לעקוף אותה בהכתבת החלטות שהיו בעבר חלק מתפקידה.
טרם ידוע מה תעשה סנדברג כעת.
לא ברור אם יש קשר בין הדברים, אך במסחר המוקדם בוול-סטריט רושמת מניית מטא ירידה של כאחוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה