דיגיטל וטק

פייסבוק מגיבה: "עומדת לצד הקהילה", מטילה אחריות על אחרים

הרשת החברתית הגדולה בעולם אומרת בתגובה לדו"ח אמנסטי, שמאשים אותה ברצח עם הרוהינגיה, כי מי שאחראי לטבח הוא הצבא המיאנמרי, וכי היא משתפת פעולה עם גופים בינלאומיים כדי להבטיח שהצבא שהשתלט על המדינה בשנה שעברה ישלם על מעשיו
יאיר מור | 
פייסבוק (צילום pexels)
הדו"ח המיוחד של אמנסטי, שפורסם לפני זמן קצר, לא מפתיע את מטא (פייסבוק לשעבר), כך נראה מתגובת החברה שהתקבלה באתר ice מבעוד מועד.
רפאל פרנקל, מנהל המדיניות הציבורית של מטא בשווקים מתפתחים באזור אסיה והאוקיינוס השקט, מסר כי "מטא עומדת לצד הקהילה הבינלאומית ותומכת במאמצים לגרום לכוחות הטַאטְמַדַאוּ (שמו של צבא מיאנמאר; י"מ) לשאת באחריות לפשעיהם נגד בני הרוהינגיה. בתוך כך, חלקנו באופן וולנטרי וחשפנו מידע בפני מנגנון החקירה של האו"ם במיאנמר ובפני גמביה, ואנחנו גם משתתפים כעת בתהליך הקובלנה של ה-OECD. אנחנו פועלים במטרה להבטיח בטיחות ויושרה במיאנמר ומקבלים הנחיה ומשוב מארגונים אזרחיים מקומיים ומוסדות בינלאומיים, לרבות משלחת האו"ם לבדיקת העובדות במיאנמר. הזמנו בדיקות להערכת ההשפעה על זכויות אדם כבר ב-2018, ואנו ממשיכים כל העת לנהל סיכונים בתחום זכויות האדם".
בכך עונה מטא, לפחות באופן שטחי, לרוב הטענות בדו"ח המיוחד של אמנסטי, שכזכור טוען כי מטא והאלגוריתמים שלה הסיתו את התושבים וכוחות הטאטמדאו לבצע את רצח העם בבני הרוהינגיה. בין היתר, מסתמך הדו"ח על אותה משלחת בדיקה של האו"ם שמטא טוענת כי היא בקשר איתה, כדי להאשים את מטא ברצח העם. בנוסף, דורש הדו"ח להגביר את השקיפות של מטא בכל הנוגע לשינויים שמטרתם להבטיח שמירה על זכויות אדם – מה שהחברה טוענת כעת כי היא כבר עושה, לפחות באופן סגור, אם לא בפני העולם כולו בדו"חות פתוחים כמו אלו שהיא מפרסמת לגבי עצירת תכנים המפרים את המדיניות שלה.
כמובן, גם השלכת האשמה על מי שביצע את רצח העם תורמת לנקודה של פייסבוק. זאת לעומת הדו"ח של אמנסטי, שבקושי מזכיר שלא מטא עצמה היא שביצעה את אותו טבח.
למטא יש הרבה מה להפסיד אם הדו"ח של ארגון זכויות האדם יתקבל בציבור – ומעבר לכך, בבתי המשפט – כעובדה שאין עליה עוררין: נגד החברה תלויות ועומדות כיום לפחות שלוש תביעות של פליטי רוהינגיה בשתי המדינות, הדורשים כל אחד פיצויים בגובה של מאות מיליארדי דולרים – סכומים חסרי תקדים בתביעות מצד אזרחים נגד חברה מסחרית. נכון לדו"ח הרבעון השני של החברה, יש בקופתה רק 40.5 מיליארד דולר בנכסים נזילים, כך שמאות מיליארדים יכולים לגרום לה נזק של ממש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה